Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter och ska mastra massa låtar med wavelab, och jag har två frågor.

Hur ska jag få in ISRC koden på låtarna, och hur ska jag bära mig åt för att bränna ner låtarna på cd från wavelab?

Annons
Postat

1. Skapa ett CD-projekt på arkivmenyn sedan väljer du "Add" låt/låtar till CD-projektet.

2. När valt låtar så skriver du helt enkelt in ISRC-koden för vaje låt som du får av förlaget eller skivbolaget.

3. Bränn CD-n. Se dock till att du har en brännare som är kompatibel med Wavelab och PQ-kodning.

Postat
1. Skapa ett CD-projekt på arkivmenyn sedan väljer du "Add" låt/låtar till CD-projektet.

2. När valt låtar så skriver du helt enkelt in ISRC-koden för vaje låt som du får av förlaget eller skivbolaget.

3. Bränn CD-n. Se dock till att du har en brännare som är kompatibel med Wavelab och PQ-kodning.

Tack för svaret!

Men hur vet man om brännaren är kompatibel?

Postat
Kan du använda den i Wavelab så brukar den vara det...annars kan du se det i info om brännaren i Nero om din brännare tillåter Pq-kodning mm. om du har tillgång till det programmet.

Ah, ok. Ska kolla när jag kommer hem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.