Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag lÀste nÄnstans hÀr pÄ forumet om att man kunde köra triggmickar utan trum modul

dock hittar jag inte om detta sÄ tÀnkte kolla lite igen...

Som jag fattar det sÄ fÄngar trigg micken upp ett lite mer "klick" ljud bara som görs om i trummodulen till midi?

SÄ dÄ ska man kunna köra den triggmicken direkt in i ljudkortet och fÄ ett litet "klick" ljud i datorn sen som man kan förvandla till midi senare?

Har jag fattat rÀtt?

sÄ tÀnkte passa pÄ och kolla me om nÄn som gjort/gör detta och hur det funkar?

Annons
Postat

Fan feint!

testade aptrigga och ktdrumtrigg men de verkade lite mindre flĂ€skiga. ska testa detta 😼

Postat

Fan feint!

testade aptrigga och ktdrumtrigg men de verkade lite mindre flĂ€skiga. ska testa detta 😼

Mindre flÀskiga!?!?!?

Menar du ljudet?

Det avgör ju du sjÀlv beroende pÄ vad för typ av ljud du vill ska triggas frÄn pluggen!?!?!

/Crunch'

Postat

Va kanske lite fel ordval 😛 menade mer att de va lite mindre lĂ€tt fungerande 😉

Men ska testa imorrn! sÄ fÄr vi se hur coolt de blir! tack som fan för tipset!

Postat

Tjo!

Fixat programmet nu funkar fint Ä fÄr ljud i det, men lyckas bara anvÀnda ljudet som kom med programmet, försökte vÀlja ez drummer som plugin men dÄ kör den bara igÄng med cymbal nÀr det Àr meningen Ä köra kagge, fattar inte riktigt hur man Àndrar att den bara ska köra kagge?

Försökte vÀlja en fil bara i files listan uppe te vÀnster men de funkade inte heller?

NĂ„n ide? 😼

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.