Die Hard (oregistrerad) Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Köpte DVD-skivor som det står 8.5 GB på. Tänkte jag skulle spara SR Rockbass på skiva eftersom jag köpte nedladdning och ha som backup ut i fall. Den är i winrar och på 8.28 GB men när jag ska bränna säger brännaren att det inte finns tillräckligt utrymme och har 331 MB för mycket. Va? 😳😕😏
Die Hard (oregistrerad) Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 GiB? 😳 Aldrig hört talas om. I alla fall så är det inte frågan om GB glass i alla fall. 😆 Nä det är ju gigabyte så klart det är frågan om.
Hellpig Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Kanske är en självklarhet men har du kollat "egenskaper" för filen? T ex om jag kollar en fil som ligger på mitt skivbord så står att den är 47.4 Mb men i själa verket är den 49.8 Mb... det finns någon förklaring till det men den har jag förträngt...
Die Hard (oregistrerad) Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Står ju även när man laddar ned den att den är på 8.28. Det är ju flera filer som ingår. I värsta fall får man väl packa upp och lägga på två skivor då. Men tycker bara det är märkligt.
DigRules Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Operativet ser 8.5 Gb som 7.91 GiB tillgängligt lagringsutrymme på skivan vilket är i närheten av att den rapporterar 331 MB för mycket. 1 GB = 1000 MB 1 GiB = 1024 MB Rätta mig gärna om jag har fel, var lääänge sen man höll på med detta men kanske blev det lite klarare i alla fall.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.