Jump to content
Annons

Utrymme på DVD

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Köpte DVD-skivor som det står 8.5 GB på. Tänkte jag skulle spara SR Rockbass på skiva eftersom jag köpte nedladdning och ha som backup ut i fall. Den är i winrar och på 8.28 GB men när jag ska bränna säger brännaren att det inte finns tillräckligt utrymme och har 331 MB för mycket. Va? 😳😕😏

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

GiB? 😳 Aldrig hört talas om. I alla fall så är det inte frågan om GB glass i alla fall. 😆 Nä det är ju gigabyte så klart det är frågan om.

Postat

Kanske är en självklarhet men har du kollat "egenskaper" för filen? T ex om jag kollar en fil som ligger på mitt skivbord så står att den är 47.4 Mb men i själa verket är den 49.8 Mb... det finns någon förklaring till det men den har jag förträngt...

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Står ju även när man laddar ned den att den är på 8.28. Det är ju flera filer som ingår. I värsta fall får man väl packa upp och lägga på två skivor då. Men tycker bara det är märkligt.

Postat

Operativet ser 8.5 Gb som 7.91 GiB tillgängligt lagringsutrymme på skivan vilket är i närheten av att den rapporterar 331 MB för mycket.

1 GB = 1000 MB

1 GiB = 1024 MB

Rätta mig gärna om jag har fel, var lääänge sen man höll på med detta men kanske blev det lite klarare i alla fall.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.