Jump to content
Annons

Inget ljud i Pro Tools


TheQuo

Recommended Posts

Hej, Jag har precis installerat mitt Pro Tools men det kommer inte in någon signal in i programmet. Ljudkortet (Motu Ultralite) får signal men inte Pro Tools. Både Hardware setup och Playback Engine är inställd på MOTU audio ASIO. Någon som vet vad jag ska göra för att få ljud?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte hur det ser ut på ditt Motu. Men på de allra flesta firewire ljudkorten sitter monitorerna på utgång 1/2 då borde även master regeln i ProTools vara routad på Output 1/2. Kolla även som jag sa I/O hur de är routade i preference menyn. Så det inte är något konstigt där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vet inte hur det ser ut på ditt Motu. Men på de allra flesta firewire ljudkorten sitter monitorerna på utgång 1/2 då borde även master regeln i ProTools vara routad på Output 1/2. Kolla även som jag sa I/O hur de är routade i preference menyn. Så det inte är något konstigt där.

preference menyn var är den? Som sagt jag har noll koll 🙂

Redigerat av TheQuo
Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen är inte detta ditt fel, men har du kopplat in högtalarna i ditt ljudkort eller använder du hörlurarna? Eftersom jag ej har högtalare kopplade i mitt ljudkort, så hörs bara ljudet när jag har mina hörlurar ikopplade i ljudkortet.

Som sagt, säkert inte ditt problem, men tänkte bara nämna det ifall att. Man vet aldrig ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...