Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Till att börja med så vet jag inte riktigt om jag placerade denna tråd på rätt ställe men jag hittade någon avdelning som riktigt passade in på min fråga.

Det är så här att en polare har en liten replokal med ett minst sagt udda PA system som innehåller:

Ett par passiva IMG Stage Line av någon äldre modell som jag inte kan finna mycket fakta om.

Till att driva dessa högtalare har han en Ecler Pac 200 vilket är varken en produkt eller ett märke jag känner till, och slutligen har han en liten 2-kanalig Behringer Xenyx 1002FX mixer.

Vi tänkte köra på en rephelg nästa helg så vi behöver sparka igång det hela för att försöka få till medhörning med det vi har tillgängligt. Mixern har 2 stycken mono utgångar och förstärkaren har enbart XLR ingångar så frågan lyder, hur skall jag löda två stycken obalanserade telekablar till xlr för att få till det hela?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.