Jump to content
Annons

"knäpp ljud" vid mix med Focusrite Liquidmix32


daniel10

Recommended Posts

Annons

Hej!

Jag har problem med min Liquidmix 32. När jag mixar så "knäpper" ljudet precis som på en gammal vinylspelare när jag använder min Liquidmix 32. Har provat olika inställningar på buffersize mm.

Vad skall jag göra för att den skall funka bra?

Mvh Daniel

mina 3 första gissnignar är

1) kolla kablarna - dåliga? sitter dem inte i ordentligt? glappar dem?

2) Klipper ljudspåret? Bästa är om insignalen är under -0db

3) Hur mår dina monitorer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Liquid Mix 16 för 800 spänn, här från forumet tror jag. Den mest prisvärda grejen jag har i studion! Den ger högre latency dock så jag har den bara på mixningsfasen, cubaseprojektet går att starta även om man har liquidmix pluggar i kanalerna och man drar ut den, dom inaktiveras bara så länge.

Riktigt många EQs och Kompressorer också och coolt att det är riktiga IRs från dom riktiga enheterna.

jag kör windows xp 32bit på min musikdator fortfarande, köpte ett separat firewirekort med texas instrument för typ 150 spänn från inet, funkar kanon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Liquidmixen är en kanon grej. Superbra Eqs samt kompressorer. Dock så har jag mycket sprak o knaster, så den går inte att använda vid mix. Men detta kan ju bero på mit firewirekort som har ett VIA chip. Tydligen skall det vara ett texas chip. Får bli att köpa ett nytt firewire kort och testa. Hoppas det funkar då

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...