Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, tänkte lägga ut en slant på ny studiodator.

Har spanat in frost nya laptop är de någon som äger en sådan?

Behöver en dator som klarar av mycke vsti och effekter och stora högar med audiofiler..

Berätta för mig vad du tycker om din frost

Är de värt pengarna ?

Spelar ingen roll vilken av modellerna syftar på dom som ligger på deras hemsida

Annons
novation (oregistrerad)
Postat

Är toknöjd med min Snömachine, rackmodellen visserligen och ingen laptop. Haft den ca 1,5 år och kört helt utan problem sen dag ett.

De har uppdaterat lite komponenter sedan dess, dubblat ramminnet etc så de lär ju vara ännu trevligare idag. Har inte kännt behovet än att behöva uppdatera min, kraft så det räcker och blir över. Sen att den är knäpptyst är sjukt skönt, surrande fläktar är inget kul i studion..

Vet att en del säger att du får mer för pengarna om du bygger ihop en själv, men för min del var det perfekt att få en färdigbyggd. Så värt pengarna tycker jag absolut, jag kör den endast som ren musikdator utan internetuppkoppling.

Postat

För mig är "musikdatorer" lite som såna där färdigplockade matkassar; dyrt och onödigt - men bekvämt. Så svårt är det inte att laga mat. 🙂

BigChief (oregistrerad)
Postat

För mig är "musikdatorer" lite som såna där färdigplockade matkassar; dyrt och onödigt - men bekvämt. Så svårt är det inte att laga mat. 🙂

Håller med till fullo. Har byggt allt själv hittils och aldrig haft problem. Skulle man ändå stöta på patrull så är det här forumet klockren support. Support är f.ö. det som Frost m.fl., skyltar med mest och således ngt man betalar en massa extra för. Att inte koppla upp musikburken mot nätet reducerar 90% av problemen. Resterande problem brukar vara korrekta drivrutiner och att ge fan i crackade program som ofta lever sitt eget liv i system 32...

Postat

Håller med till fullo. Har byggt allt själv hittils och aldrig haft problem.

Även när det gäller bärbart? Är inte alla laptoppar "helfabrikat" för att stanna kvar vid matterminologin?

Hur stor är prisskillnaden mellan en Dell och en Frost givet likvärdig prestanda? Eller om man vänder på steken. Vad kostar supporten?

Postat

Det var som fan. Skickar de med nån som lagar maten oxå?

Postat

Blev nyfiken och gjorde en snabb jämförelse på prisjakt med Frost Audioframe Mobile. Urvalet motsvarande processor, vikt och grafikminne ger ett prisspann mellan 9356 och 17585:-

Audioframe Mobile kostar 10795:- enligt Frost hemsida.

Postat

Är toknöjd med min Snömachine, rackmodellen visserligen och ingen laptop. Haft den ca 1,5 år och kört helt utan problem sen dag ett.

De har uppdaterat lite komponenter sedan dess, dubblat ramminnet etc så de lär ju vara ännu trevligare idag. Har inte kännt behovet än att behöva uppdatera min, kraft så det räcker och blir över. Sen att den är knäpptyst är sjukt skönt, surrande fläktar är inget kul i studion..

Vet att en del säger att du får mer för pengarna om du bygger ihop en själv, men för min del var det perfekt att få en färdigbyggd. Så värt pengarna tycker jag absolut, jag kör den endast som ren musikdator utan internetuppkoppling.

Jaa de känns som som att dom har stabil prestanda när man läser specifikationen

och de där med att den går tyst och fint är också rätt skönt..

Har inte titta över de där med att bygga själv vad de kostar och så

kanske ska kolla de också..

Men de känns som att deras företag har ett par år på nacken med en hel del erfarenhet om vad som krävs av en dator i studiomiljö, om dom nu inte ljuger då 😛

Postat

Haha ja de blir väl kanske rätt dyrt och onödigt men som jag sa till Novation

att dom verkar ju har hållit på med de ett tag och prövat sig fram till väl fungerande datorer med bra drift säkerhet och grym prestanda så på nått sätt känns de ändå värt pengarna 🙂

Postat

Håller med till fullo. Har byggt allt själv hittils och aldrig haft problem. Skulle man ändå stöta på patrull så är det här forumet klockren support. Support är f.ö. det som Frost m.fl., skyltar med mest och således ngt man betalar en massa extra för. Att inte koppla upp musikburken mot nätet reducerar 90% av problemen. Resterande problem brukar vara korrekta drivrutiner och att ge fan i crackade program som ofta lever sitt eget liv i system 32...

Vet inte om jag litar på mig själv att sätta ihop en egen dator 😛 Och sen vill ju jag ha en laptop de lär väl inte va lika lätt som att bygga en stationär eller ? jag skulle säkert klara av att sätta ihop en bra dator men känns som att jag skulle säkert lyckas göra nått litet fel någonstans haha

Och jag tänkte på de där också att ge fan i crackade program att ist köpa pluggar och programen och hålla den som endast studiodator och ge fan i internet

BigChief (oregistrerad)
Postat

Vet inte om jag litar på mig själv att sätta ihop en egen dator 😛 Och sen vill ju jag ha en laptop de lär väl inte va lika lätt som att bygga en stationär eller ? jag skulle säkert klara av att sätta ihop en bra dator men känns som att jag skulle säkert lyckas göra nått litet fel någonstans haha

Och jag tänkte på de där också att ge fan i crackade program att ist köpa pluggar och programen och hålla den som endast studiodator och ge fan i internet

Nä, jag kom ifrån ämnet lite... sorry. En bärbar skulle jag inte ge mig på att bygga. Men jag använder själv en IBM T60 (som jag fick köpa begagnad) och har moddat den med mer RAM, bättre hårddisk och ett Indigo IO, går som en klocka.

Sen har jag byggd en stationär själv, och idag ser jag folk som säljer Frost-maskiner begagnat för det trippla priset av vad jag lagt ut på komplett och blocket...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.