Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Som sagt i en "dålig" lokal eller bra för den delen med...

Skulle en Supercardioid funka som överhäng?

Vill ha en vintage mickning med 1 på kick och en oh kanal...

Funderar på om en dynamisk supercardioid funkar till detta. Eller skall det vara en

Phantommatad rackare?

Tacksam för svar och förslag, innan jag öppnar plånkan.

MVH/Niklas

Redigerat av Nikk Dust
Annons
Postat

Ska du ha bara en kanske en supercardiod "lyssnar för smalt"? Och att en cardiod blir bättre.

Med bra en kaggemick o en OH är det lätt att få ett bra ljud. Det går med både kondensator o dynamiska. SM57 är ganska bra, de funkar till både PA o studio.

Jag har beställtr två såna här rackare, tror de ska funka bra till allt möjligt i studion, OH, stereo ak gitarr mm, hoppas även de ska vara bra och tåliga att micka OH live med.

Jag tycker de låter kanon, de har fått mkt fina recensioner också.

http://www.thomann.de/se/shure_sm137_lc.htm

Postat

Ok, ja jag får testa detta då...

Det konstiga i detta e att min adk a-51 lät bättre än min se x1:a i överhäng..(Borde vara tvärtom).

MVH/Niklas

Postat

Ni kan kanske använda den ADK51 ni redan har? Funkar nog dåligt till live o PA, men till inspelning kan den ju vara bra. Då kan ni köpa nåt annat ni behöver bättre?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.