Jump to content
Annons

Focusrite Saffire Pro40 Vs. ?


Terror

Recommended Posts

Annons

- Mac Mini (2011)

- Fler än 4 ingångar (mestadels för framtida bruk)

- Så bra ljudkvalité som möjligt

- Rackmodell ( bygger rack och vill ha ljudkortet i rackmodell också )

Jag har inte några speciella krav mer än att; jag vill ha det absolut bästa (ljudmässigt) ljudkortet i rackformat som jag kan få för 4.000 - 5.000kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ÄLSKAR min saffire pro 40! har de till en Mac mini 2011 med 8 gig ram och även min macbook pro 2009 med 8 gig ram. Flyter fint och många möjligheter med den

nice!

lite OT, vart hittar jag mer RAM till min Mac Mini (2011)?, har ju 4gig nu, men de räcker ju inte riktigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632078

Lätt att installera kolla länk nedan

http://support.apple.com/kb/HT4432?viewlocale=sv_SE#1

Istället för att betala 1800 till apple 😉

Hoppas du gillar de. Sen köp en bra AD/DA 8 kanals till saffire 40.

Jag har tyvärr Behringers billiga AD8000. Man hör stor skillnad på pre ampen i saffiren och behringern

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem med mitt Saffire PRO 40. Bland annat att den inte fick någon kontakt med min iMac.

Har haft en del kontakt med suporten och dom sa att kortet måste vara på innan datorn slås på.

Visserligen blev det bättre men fenomenet dyker upp ibland ändå.

Och på senare tid har instrument inputsen varit tvär död. trycker man dit en mikrofon funkar det. Sen rätt som det är några dagar efteråt är det bra och inputsen funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.komplett....aspx?sku=632078

Lätt att installera kolla länk nedan

http://support.apple...wlocale=sv_SE#1

Istället för att betala 1800 till apple 😉

Hoppas du gillar de. Sen köp en bra AD/DA 8 kanals till saffire 40.

Jag har tyvärr Behringers billiga AD8000. Man hör stor skillnad på pre ampen i saffiren och behringern

tack för tipset! 🙂

Vad ska jag med en AD/DA omvandlare till? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft problem med mitt Saffire PRO 40. Bland annat att den inte fick någon kontakt med min iMac.

Har haft en del kontakt med suporten och dom sa att kortet måste vara på innan datorn slås på.

Visserligen blev det bättre men fenomenet dyker upp ibland ändå.

Och på senare tid har instrument inputsen varit tvär död. trycker man dit en mikrofon funkar det. Sen rätt som det är några dagar efteråt är det bra och inputsen funkar.

weird. jag har kopplat in mitt och testat nyss, funkar kanonbra. Sen kommer jag ju ha alla sladdar sittandes i hela tiden. Inte hålla på att skifta runt 🙂 Men än så länge har de gått som en dans på rosor! ...peppar, peppar ta i trä

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl trevligt med 8 kanaler till? så du har 16 in? jag gillar de då vi repar med in ear lurar så kör allt in och ut ur datorn.

Fast nu sitter jag hemma själv ^^ Anledningen till att jag vill ha flera ingångar, är för att kunna ha min Engl e530 på en kanal, basen på en annan, micken på en annan, och min POD HD300 på en annan 🙂 Underlättar 🙂 bara pluggar ur gitarren och välja vilken man ska sätta in den i 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

de blev ett Saffire pro40 iaf 🙂

Grattis. Tror inte att du kommer att bli besviken 🙂

Jag har haft problem med mitt Saffire PRO 40. Bland annat att den inte fick någon kontakt med min iMac.

Har haft en del kontakt med suporten och dom sa att kortet måste vara på innan datorn slås på.

Visserligen blev det bättre men fenomenet dyker upp ibland ändå.

Och på senare tid har instrument inputsen varit tvär död. trycker man dit en mikrofon funkar det. Sen rätt som det är några dagar efteråt är det bra och inputsen funkar.

Hm. Skumt 😳

Det där har hänt mig ett par gånger bara. Kanske som du säger så kanske du fick tag på ett måndagsexemplar 🙁

förutom de där båda gångerna så har mitt Pro40 fungerat klockrent (både i hemriggen och ute på fältet).

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju nice! Nu när du ändå drog upp lite, vad lirar du för musik? hur låter Engl e530 och pod:en?

Det är mest harcore/screamo-skit 🙂 du kan spana in Nomentory. Podden låter väl sådär, jag har inte fått den att låta riktigt bra. Ola har iof fått den att låta bra, hans presets finns att ladda ner. Engl låter jävligt bra! Men jag har inte lyckats skruva till de där ultimata ljudet. Måste hitta rätt impulsive and shit 🙂

Om du vill höra hur Engl e530'n låter så sök på "katy perry Jerry sandström e.t metal version" på youtube 🙂 Man får ju inte länka covers här har jag hört ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...