DaCriLL Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 tjenare allihopa. Chrille var namnet bakom namnet. Har vatt medlem nÄtt halvÄr men mest absorberat kunskapen hÀr, men tÀnkte att iochmed jag nu fÄtt ihop mina prylar till att kunna spela in ordenligt sÄ lÀr ja bli mer aktiv hÀr sÄ dÄ fÄr man ju ta och presentera sig. Har hÄllit pÄ med musik sen barnsben och gitarren Àr den största passionen. Det började med att farsgubben lirade CCR pÄ sin gura medans man satt och vÀntade pÄ att bli stor nog att fÄ egen gitarr och pÄ den vÀgen Àr det. lirar Rock och blues men dÀr kryper fram lite poppigare saker ibland, kan tyvÀrr inte hjÀlpas utan Àr en bieffekt av att ha vÀxt upp under 90-talet haha:) Gillar all möjlig musik men rocken ligger varmt om hjÀrtat. strÀcker mig sÄ lÄngt som Godsmack sen blir det lite för tungt för min smak. Trash, med undantag av metallica, och allt dÀrefter Àr för mycket för mig. tycker det musikaliska dör ut dÀr nÄnstans. Gör allt sjÀlv, har tyvÀrr inte nÄn musikalisk umgÀngeskrets. Programmerar allt utom gitarr och sÄng. Programmerar i reason 5. Ingen speciell anledning till det, gillar det grafiska upplÀgget och det var den första DAWen jag kom i kontakt med och har hÀngt med sen dess. Spelar in och mixar i Pro tools MP 9. ljudkort: M-audio fasttrack ultra. mic:Neuman tlm103 Main guran: fender EJ strata. amp till den: marshall jvm 205c Har vÀl inte direkt kommit fram till exakt vad "min" stil Àr men i alla fall gitarrspelet fÄr vÀldiga influenser av Mark knopfler sÄ fort jag lÀmnar "pentatonic" skalorna (gitarristerna vet vad jag menar). "soundet" vet jag inte vart det kommer ifrÄn. Det skiftar oftast lite frÄn vad man lyssnar pÄ just för tillfÀllet. nÀr det gÀller texter finns dÀr numera bara en husgud för mig och det Àr bruce springsteen. gubbfan Àr sjukt duktigt pÄ att skriva. Han har en lyrik som man bara kan buga sig för. Àven om jag inte kÀmpar varje lÄttext att efterlikna honom. har precis köpt ljudkortet och micen förra veckan sÄ det lÀr dröja innan hÀr kommer upp nÄrra lÄtar men de kommer:) Har inga direkta mÄl att bli nÀsta vÀrldstjÀrna, Àven om rockstjÀrnedrömmar Àr svÄra att bli av med inom vÄr krets:) men vill göra nÄt av den hÀr passionen. lÀgga upp lite lÄtar pÄ nÀtet, youtube, och slÀnga upp pÄ itunes. Av 6 miljarder mÀnniskor bör ju i alla fall ett par stycken gilla ens musik hehe:) kanske man kan fÄ en liten extra-inkomst. vad som Àn hÀnder sÄ har jag i alla fall skapat redig musik av det hela. hur som helst sÄ Àr det en jÀvligt kul hobby. Och jag kan nog garantera att den dagen jag dör sÄ kommer ett fjuttigt 10-spÄrs album med MITT namn och MIN musik pÄ, ge mig mer glÀdje Àn nÄn jÀkla frimÀrkssamlare som har ett helt bibliotek med frimÀrkespÀrmar:) jaupp, det var jag det.
Martin Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 (redigerat) helt jÀvla rÀtt instÀllning. nu kör vi 2012! vÀlkommen. Redigerat 10 januari 2012 av Martin
DaCriLL Postat 10 januari 2012 TrÄdstartare Postat 10 januari 2012 hÀrligt, en likasinnad:D ska du oxÄ va med och slÄ svenskt publikrekord pÄ ullevi i sommar?
JohnRick Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 En fÄr hÀlsa vÀlkommen! Vad gÀller Springsteen tycker jag sjÀlv att hans bÀsta lyrik kom strax efter "the wild, the innocent...". Före det var det alltför krystat, dÀr han ville ha med precis alla ord som fanns. Dock Àr Lost in the Flood en favorit...
DaCriLL Postat 10 januari 2012 TrÄdstartare Postat 10 januari 2012 En fÄr hÀlsa vÀlkommen! Vad gÀller Springsteen tycker jag sjÀlv att hans bÀsta lyrik kom strax efter "the wild, the innocent...". Före det var det alltför krystat, dÀr han ville ha med precis alla ord som fanns. Dock Àr Lost in the Flood en favorit... kan hÄlla med dig dÀr, men musiken gör ju mycke oxÄ för hur krystat det blir, Spriit in the night och incident on 57th street Àr pesonliga favoriter, men inte i orginal, utan versionerna frÄn "live in barcelona" nÀr han kör solo pÄ pianot.
Martin Postat 10 januari 2012 Postat 10 januari 2012 hÀrligt, en likasinnad:D ska du oxÄ va med och slÄ svenskt publikrekord pÄ ullevi i sommar? * det vet du broder. sida vid sida ska vi stÄ.
DaCriLL Postat 10 januari 2012 TrĂ„dstartare Postat 10 januari 2012 * det vet du broder. sida vid sida ska vi stĂ„. GĂTT:D
Martin Postat 11 januari 2012 Postat 11 januari 2012 Snart stÄr vi dÀr pÄ Ullevi mannen. Ska hÀmta gitarren och börja skriva ihop lÄtarna nu. Lycka till med dina. hÀlsningar frÄn arbetargatan 6, örebro
DaCriLL Postat 16 januari 2012 TrÄdstartare Postat 16 januari 2012 Snart stÄr vi dÀr pÄ Ullevi mannen. Ska hÀmta gitarren och börja skriva ihop lÄtarna nu. Lycka till med dina. hÀlsningar frÄn arbetargatan 6, örebro tack desamma:) komiskt nog bor jag pÄ verkstadsgatan hahahaha:)
CHAE Postat 1 februari 2012 Postat 1 februari 2012 VĂ€lkommen hit till forumet the Crillster! Hoppas att du ska trivas. Springsteen alltsĂ„ jojo man tackar! đ Two thumbs up! VĂ€nligen, CHAE
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.