Jump to content
Annons

Dokumentär om Bruce Haack

Mats Stålbröst

Recommended Posts

Annons

Jag tyckte han verka lite "skruvad"...underlig musik. Jag har lite svårt för musik som inte har en röd tråd. Bara en massa ljud och röster utan någon direkt "ordning", smått skittsad och hysterisk. Men han har säkert bidragit till utvecklingen utav elektroniken kring musikinstrument...usch va negigg jag låter.

Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Det var kul att se. Haackula får man ju nästan se om man kan få tag på någonstans.

Nu förväntar jag mig en dokumentär om Kraftwerk. Det har varit alldeles för lite synth och elektronisk musik i MB.

Dela på andra sajter

Såg reprisen men det syntes inte så mycket av hans "byggen"!?

I början var det mest "barn-musik" men sedan blev det mer ljud-expriment som lät "modernt" ...

😄

(Synd att man missade "New Romantic"-avsnittet ... 😛 )

Dela på andra sajter

Det var intressant. Fattar inte hur jag kunnat missa honom så totalt innan......

Lite Wild Man Fisher känsla över honom. 😄

Dela på andra sajter

Mm, såg större delen av dokumentären idag. Hans tidiga alster föll mig inte riktigt på läppen, men Haackula och senare verk var ju långt före sin tid.

Tycker också att Musikbyrån visar för lite elektronisk musik. SVT måste ju ändå se till mer än uppenbara trender (ett uttalande jag kommer dementera när techno är mainstream igen). Visserligen är det lite stillsamt i de elektroniska genrerna just nu, och det kanske är svårt att få intervjuer med "stjärnorna". Annars vore det kul om någon snackade med Forss och resten av crewet runt Jazzanovas Sonar-Kollektiv-etikett.

Dela på andra sajter

Nu förväntar jag mig en dokumentär om Kraftwerk. Det har varit alldeles för lite synth och elektronisk musik i MB.

Dom hade iofs en dokumentär om Kraftwerk för nåt år sedan.... Men det är väl en av mkt få elektroniska grejer dom tagit upp.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Bruce Haack dokumentären var ju intressant. Han va visst föregångaren till elektronisk dansmusik. Hade dom inte på P3 Dans en dokumentär av Calle Dernulf om hur EDM utvecklades???

Någon som har den?

Musikbyrån hade för nått år sedan en kort snutt om den svenska techno-scenen men alldeles för kort och osaklig. Nej mer EDM på MB, dom ska ju tillgodose oss tittare och licensbetalare med det vi vill se eller?!?

Ska ta och skriva ett brev till dom och kräva mer EDM.

/ Protect your Music \

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.