Jump to content
Annons

Så billiga hörlurar som möjligt med bra ljud?


Expressy

Recommended Posts

Tjena! Ny här på forumet, rätta mig om jag har lagt tråden fel 🙂

Jag är på jakt efter ett par hörlurar som jag ska använda i FL studio 10, det ska gå bra att ha dem för te.x Iphonen.

De ska då som sagt vara billiga man jag vill inte gå för billigt så jag får nåt dåligt. De jag har kollat på är Shure 440.

www.thomann.d...ure_srh_440.htm

Är dom bra? Eller har ni några andra förslag?

Vad ska man tänka på när man ska köpa Studio hörlurar?

Vad är bäst slutna eller öppna?

Tack på förhand!

//Expressy

Redigerat av Expressy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad du bör välja beror på vad du ska använda dem till.

För mixning är det lämpligare med öppna lurar - och till tracking är det lämpligare med slutna lurar, så att ljudet från dem inte läcker in i mikrofonen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du bör välja beror på vad du ska använda dem till.

För mixning är det lämpligare med öppna lurar - och till tracking är det lämpligare med slutna lurar, så att ljudet från dem inte läcker in i mikrofonen...

Okej, jag kommer inte använda mikrofon.

Ska du använda dem för inspelning eller mixning? Beroende på vad du ska göra så ställs det lite olika krav på luren.

Edit: Claes hann före..

Mixning antar jag!

Redigerat av Expressy
Link to comment
Dela på andra sajter

Då skulle jag precis som Claes säger kika på öppna hörlurar istället för slutna, som shure-lurarna du tittade på är. Jag har precis beställt de här men de kanske är aningen för dyra för din budget?

http://holmerup.noxs...=54&item_id=753

ja det var lite för dyra! Hmm.. okej!

För inspelning har jag ett par slutna skit-hörlurar. Har inga direkta krav på ljudkvalitet. Däremot mixning är ju viktigare. Nu mixar itne jag i hörlurar så jag överlämnar det till någon som vet mer. Men ett par AKG 240 för mixning funkar väl...typ....

AKG 240 är så stora tycker jag.

Redigerat av Expressy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...