Jump to content
Annons

Baron Custom Amps Snott Watt Finns det något liknande?


Växjölirarn

Recommended Posts

Tjenixen!

Har nyss köpt en Saffire 6 usb och en mic, blev en kondensatormic SE-X1 då jag ska spela in i lägenhet och inte kan kräma på så mycket. är asnöjd med micen, toknöjd. Får riktigt bra tryck på lite lägre volym och saffire modulen är hur smidig som helst.

Tyvärr låter det inspelade distljudet inte alls kalas. Det låter "syntigt" och utan djup/värme. Jag lägger tre spår (höger,vänster mitten) så låter det ok, men ändå dåligt.

Jag misstänker att det är min 7 år gamla behringer stärkare och min metal-master som inte gör jobbet rikigt. Gillar inte ljudet jag får via stärkaren när jag bara spelar, låter även syntigt då.

Jag snubblade in på den här länken och tappade hakan...

http://www.baroncust...s.com/snott.php

Fy fan, den har allt jag vill ha. Tube, low watt och låter fantastiskt!

Problem: USA, får själv betala frakt om grejorna går sönder.

Finns det något liknande i Sverige i någon annan modell? Det här är det bästa jag hört via låten på sajten (man vet dock inte hur proffsmixad den låten är men det låter sjuuuuuuuuukt bra).

är alltså ute efter en low watt tub-förstärkare som låter gött som fasen på låg volym.

Hittar jag inget liknande så kommer jag nog beställa den i alla fall.

mvh

Lirarn...

Redigerat av Växjölirarn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har nu kollar runt och fastnat lite för Blackstar HT-1R, verkar jäkligt cool, gillar stuket med låga watt och riktiga rör.

Ska provspela Orange Tiny terror och HT-1R på måndag, hoppas bara de har lite ordentligt med dist även fast de är "små".

Oftast när man ska provlira i butik och nån säljare skall ratta fram tung dist så blir det list jazz-crunch-distortion.

Man hoppas man kan få varm skön dist med någon av tuberna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...