Jump to content
Annons

Mac / Logic problem :(


Shahin

Recommended Posts

Tjena

Av någon anledning så har några av mina projekt som jag har gjort blivit raderade, de finns inte i papperskorgen heller.

Har kollat runt och googlat ang detta, och jag har hittat lösningar som jag inte har någon användning av.

1. Använda mig av time machine, Mitt problem är att den inte var aktiverad då, jag använde mina filer.

2. Använda mig utav boot cd för Lion för att göra restore. Problemet är att jag inte har någon Boot skiva.

finns det någon som vet vad jag kan göra ?

MvH

Ps. Hittade inget annan avdelning för att posta denna.

Ber mod om ursäkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inget försvinner av sig självt. Det är inte så att du sparat låtarna på annan plats än vad du brukar? Använd Spotlight för att söka igenom hela din dator om du har något namn eller liknande som du kan relatera till dina försvunna låtar.

Det medföljer ingen DVD för Lion utan man tankar ner Lion från Apple och gör en nyinstallation genom att hålla inne "alt" (=option key) på tangentbordet direkt när skärmen blir grå vid uppstart.

På vilket sätt skulle en nyinstallation av Lion göra att du får tillbaka dina låtar?

EDIT: Förtydligande

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan testa att köra recovery på disken, men då måste du göra det från en annan dator. För att se om du kan få fram några filer den vägen, du kommer få ut allt från hela hårddisken.

Program man kan använda är t.ex. Photorec (gratis)

I framtiden bör du köra time machine mot en extern disk, så hamnar du aldrig här igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...