lawyer (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Hej, någon som vet en bra midiklaviatur för under 1000-lappen?
DrivKraft Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 (redigerat) Funktioner? Rattar? Faders? Pads? Hur många tangenter? 🙂 Redigerat 9 december 2011 av DrivKraft
lawyer (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Inte en aning. Det är min första klaviatur 😐
JohnRick Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 (redigerat) Du har ingen susning om hur många oktaver du behöver ens alltså? Vad ska du ha den till? Lägga klaviatur, eller andra ljud? Redigerat 9 december 2011 av JohnRick
lawyer (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Ska göra egna melodier tillsammans med Sony ACID Pro tänkte jag.
elinjani (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Som första klaviatur skulle jag tittat på M-audios keystation mini 32 eller Korg mickrokey 37 tangenter. Båda en bit under 1000 lappen. Det var där jag själv började och det kom jag långt med. Sen finns det mer avancerade midikeyboards där du kan styra din daw med keyboardens knappar och rattar, vilket kan underlätta arbetet en del då du slipper pilla med musen så mycket. Men, det finns även andra lösningar för det.
XBERRC Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 (redigerat) bump Redigerat 19 oktober 2021 av XBERRC
JohnRick Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Eller till och med 49. Det är ett minimum tycker jag nog. Som sagt ovan - kolla in M-Audio Keystation i olika storlekar. De är rätt prisvärda. En kompis köpte 61ES för 1000 spänn jämt via UK. Färre tangenter torde vara ännu billigare.
lawyer (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Ok, tack för snabba svar. Ska titta lite närmare på M-Audio.
lawyer (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Kom och tänka på om man behöver något mer än klaviaturen för att få det fungera eller räcker det med USB?
JohnRick Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 (redigerat) Något som skapar ljuden är ju alltid bra. Du har dator och då någon form av synth/samplingsbank etc i din DAW I guess? Har du ett hyfsat ljudkort så du slipper överdriven latency är det ju också välkommet. Redigerat 9 december 2011 av JohnRick
lawyer (oregistrerad) Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Kör ACID Pro och massivt med samplingar. Tänkte om det behövs någonting till klaviaturen, speciella kablar, ett externt ljudkort med MIDI-utgångar?
Nystrom Postat 9 december 2011 Postat 9 december 2011 Usb-kabeln lär räcka för att styra midi. Ett påkostat ljudkort är att rekommendera för att få ner din latency. http://wiki.kontrollrummet.com/Latency
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.