Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska inom kort köpa ett piano i samband med att jag flyttar in i en ny lägenhet. Har ett Casio CTK-631 sedan jag spelade piano första gången (ca 13 år sedan). Har nu spelat till och från i 3 års tid, innan dess så blev det inte mycket spelande. Till poängen: jag letar efter ett piano i prisklass 15000 - 20000 kr. Vad jag förstått så borde man kunna få ett piano av riktigt bra kvalité för dom pengarna?

En av de saker jag saknar på mitt casio är tynga tangenter. En annan är att eventuellt kunna spela in det man spelar till en dator, detta är dock inget måste men jag antar att de flesta digitalpianon i den här prisklassen har den funktionen?

Vill gärna ha så mycket information som möjligt som kan tänkas vara till hjälp inför ett köp av ett piano!

Tack på förhand,

Erik

Annons
Postat

Ska inom kort köpa ett piano i samband med att jag flyttar in i en ny lägenhet. Har ett Casio CTK-631 sedan jag spelade piano första gången (ca 13 år sedan). Har nu spelat till och från i 3 års tid, innan dess så blev det inte mycket spelande. Till poängen: jag letar efter ett piano i prisklass 15000 - 20000 kr. Vad jag förstått så borde man kunna få ett piano av riktigt bra kvalité för dom pengarna?

En av de saker jag saknar på mitt casio är tynga tangenter. En annan är att eventuellt kunna spela in det man spelar till en dator, detta är dock inget måste men jag antar att de flesta digitalpianon i den här prisklassen har den funktionen?

Vill gärna ha så mycket information som möjligt som kan tänkas vara till hjälp inför ett köp av ett piano!

Tack på förhand,

Erik

Rolands RD serie är outstanding, men det finns lika bra beg. för betydligt mindre pengar, jag har ett KORG SP-250 till salu...varför vill du inte ha en riktig flygel???

Postat (redigerat)

Främsta anledningen är väl allt jobb med att få in den i lägenhet och sen om jag flyttar ut från lägenheten i framtiden. Sen även att jag vill kunna spela in (dock så prioriterar jag kvalién på ljudet och pianot över funktioner som denna).

Rolands RD-700 verkar vara något i den prisklassen. Har du något liknande själv eller spelat på ett? För och nackdelar?

Redigerat av WalkingTheLine

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.