Jump to content
Annons

Inspelning via USB

Recommended Posts

tegen118 (oregistrerad)
Postat

Hej alla

Köpte för ett tag sedan en Behringer Xentyx X1222 USB för att försöka mig på hårddiskinspelning. Jag vet att mixerborden inte har det bästa ryktet och att det endast kan ta upp ett spår i taget men jag tycker ändå det blir en acceptabel ljudkvalitet. Använder mig av Sonar 8 och W7/64. Nu till problemet

Får ingen medhörning när jag lagt ett spå färdigt och ska lägga nästa. Detta är ju ett måste annars finns ju ingen vits med USB anslutningen.

Kan inte spela upp ljud från datorn via USB utan måste mixa ned ljudet först och sedan spela upp via annan ljudkälla ex. datorns ljudkort 🙁

Lyckas inte heller med att få ut ljud via rca ingångarna på mixern. Kan ju vara nån knapp som inte står som den ska men Behringers manual är bara att arkivera i pappersåtervinningen, helt oduglig.

Är ju en glad amatör så jag kanske köpte grisen i säcken men hoppas ändå jag kan få några tips o råd.

Enda att göra kanske är att köpa till ett externt ljudkort men då faller ju hela ide'n med denna mixer.

Snälla...

Hjälp!

MVH

Magnus

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har du läst instruktionsboken?

Ursäkta det hade du visst ser jag nu.

Redigerat av drloop
Postat

Har ingen erfarenhet av deras USB-mixrar, men det borde rimligtvis handla om drivrutiner.

Om inte Behringers egna drivrutiner funkar på önskat sätt (för jag antar att det finns ASIO-driver som du har installerat?), så kan du kanske testa ASIO4ALL...

tegen118 (oregistrerad)
Postat

Det är ASIO4ALL som är installerat. Märker inga problem med mjukvaran för jag kan välja USB både som in och ut ?

//Magnus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.