Jump to content
Annons

Stråkar, bibliotek eller plugg som inte är så krångligt.


lonewind

Recommended Posts

Letar som en tok efter ett stråkbibliotek som låter relativt trovärdigt men ändå inte kräver en doktorsexamen för att använda.

Har kikat på större samplingsbibliotek. De verkar vansinnigt krångliga.

Jag vill ha något enkelt. Något man installerar och sen kan börja spela in med relativt smärtfritt. Och så ska det låta bra förstås.

Och allt detta till Logic då förstås...

Förslag?

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

East west symphonic orchestra är inte så värst krångligt. Sköna ljud och fullgott bibliotek. Ta inte silver versionen bara,betala lite mer, för den e så tråkig att den bara har ett mickläge för allt så allting låter likadan konserthall från samma källa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv letat runt en hel del efter precis detta. Jag har inte kommit till skott ännu och köpt nåt, men jag har testat en demo på Miroslav Philharmonik som funkade bra här hos mig på min urgamla dator (PPC 2x1.8 4gb ram). Det låter helt Ok (bättre än det som kommer med Logic) även om jag inte blev superimponerad, men det kan säkert handla om att jag inte lärt mig programmet helt. De andra biblioteken har såvitt jag vet inga demos man kan testa själv.

Ladda hem om prova!

http://www.ikmultimedia.com/philharmonik/download/

Link to comment
Dela på andra sajter

East west symphonic orchestra är inte så värst krångligt. Sköna ljud och fullgott bibliotek. Ta inte silver versionen bara,betala lite mer, för den e så tråkig att den bara har ett mickläge för allt så allting låter likadan konserthall från samma källa.

Har varit väldigt sugen på denna. Det jag hört av den låter sjukt bra. Dock är den ju inte jättebillig direkt. Dock tycker jag den ser lite krånglig ut och är tror inte jag kommer använda den så mycket så att det är värt att skicka ut 8-10 000:-.

Har själv letat runt en hel del efter precis detta. Jag har inte kommit till skott ännu och köpt nåt, men jag har testat en demo på Miroslav Philharmonik som funkade bra här hos mig på min urgamla dator (PPC 2x1.8 4gb ram). Det låter helt Ok (bättre än det som kommer med Logic) även om jag inte blev superimponerad, men det kan säkert handla om att jag inte lärt mig programmet helt. De andra biblioteken har såvitt jag vet inga demos man kan testa själv.

Ladda hem om prova!

http://www.ikmultime...monik/download/

Intressant, ska absolut provas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...