Haunted-Mansion Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Hej! Har exprimenterat mycket på sistone med inspelning av elgitarr ljud. Har löst mycket men saknar fortfarande en grej. Ni vet det där feta trycket av ett power chord med dist, används typ i power ballader ofta. 😆 Nån som vet nåt? Har en v-amp,di-box, mixer bord, data och en squire 😆
tordA Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 jag säger ingenting jag tittar bara på min Warp-dosa bild ljud 😆
Kiefz Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 har aldrig haft nå problem med att få tryck med min "gamla" v-amp (den är gammal för at vara en v-amp:)).. så jag vet inte om jag vet vilket tryck du menar.. tror att du tänker mer på helheten i dom låtarna du syftar på snarare än bara gitarrerna.. men lite mer tryck brukar man kunna få om man drar upp basen och diskanten lite möjligtvis??
Haunted-Mansion Postat 20 februari 2005 Trådstartare Postat 20 februari 2005 Vad kan en sån liten pryl kosta?
tordA Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 (redigerat) Warp'en, 1200 på Förstärkardoktorn (Sth) finns på jam för 995 Your browser does not support the HTML5 audio tag på en warp Amp. med Paul Crook 😳 Redigerat 20 februari 2005 av Rockfart
Haunted-Mansion Postat 20 februari 2005 Trådstartare Postat 20 februari 2005 den ser rätt ball ut den där warpén men om man kan göra nåt på datan så antar jag att man behöver nån bra plugg frågan e vilken? Jag har cubase sx
tordA Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Plugg åh sånt vet jag inte... 😕 från dosan (jag kör via mixer) till "line in" på ljudkortet
Haunted-Mansion Postat 20 februari 2005 Trådstartare Postat 20 februari 2005 Jag skulle gärna vilja ha nåra grymma gitarr effekter typ som warpèn mm men smakar det så kostar det, så pluggar är att föredra om det blir bra resultat 😕
Martin Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Det tipset jag kan ge dig är att byta ut din Squier mot en nice hårdrocks yxa med ruskigt vassa humbuckers 😕 Det är gitarrkroppen och mickarna som gör att en ton låter full och fet. Om du nu inte har den ekonomin borde du testa att lajna in Guran genom din DI-box in i datorn och köra Amplitube eller Guitar Rig (väldigt subjektivt vad som låter bäst). Där kan du hitta en massa goa ljud, om du nu förmodas hitta ett tungt ljud kan du ju stämma ner din yxa till Eb Ab Db (ett halvt tonsteg lägre). För att få lite mer tryck i akorden 🙂 GL !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.