Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej! Har exprimenterat mycket på sistone med inspelning av elgitarr ljud.

Har löst mycket men saknar fortfarande en grej.

Ni vet det där feta trycket av ett power chord med dist, används typ i power ballader ofta. 😆

Nån som vet nåt?

Har en v-amp,di-box, mixer bord, data och en squire

😆

Annons
Posted

har aldrig haft nå problem med att få tryck med min "gamla" v-amp (den är gammal för at vara en v-amp:)).. så jag vet inte om jag vet vilket tryck du menar.. tror att du tänker mer på helheten i dom låtarna du syftar på snarare än bara gitarrerna.. men lite mer tryck brukar man kunna få om man drar upp basen och diskanten lite möjligtvis??

Posted (edited)

Warp'en,

1200 på Förstärkardoktorn (Sth)

finns på jam för 995

på en warp Amp. med Paul Crook 😳

Edited by Rockfart
Posted

Det tipset jag kan ge dig är att byta ut din Squier mot en nice hårdrocks yxa med ruskigt vassa humbuckers 😕

Det är gitarrkroppen och mickarna som gör att en ton låter full och fet.

Om du nu inte har den ekonomin borde du testa att lajna in Guran genom din DI-box in i datorn och köra Amplitube eller Guitar Rig (väldigt subjektivt vad som låter bäst).

Där kan du hitta en massa goa ljud, om du nu förmodas hitta ett tungt ljud kan du ju stämma ner din yxa till Eb Ab Db (ett halvt tonsteg lägre). För att få lite mer tryck i akorden 🙂

GL !