Jump to content
Annons

Hjälp! Pro Tools går inte att un-pausa


Dippen

Recommended Posts

Tjena!

Sitter och spelar in ett projekt här med min nya kära rigg..

Jag är Logic 9 användare förut men fick en kalasdeal på PT9 och tänkte att jag skulle gå över och testa lite.

Min iMac är sproilans ny, installerad med OSX Lion 10.7.1 och med detta kör jag PT 9.05 betan.

När jag har suttit och spelat in ett tag (läs en timma ungefär) så börjar PT maska med mig. Det går inte att un-pausa programmet.

Vill jag spela in så blinkar knapparna i transporten och "record pause" blinkar till markerat i rött längst ner till vänster i rullisten.

Trycker jag på play eller på space tangenten så lyser "pause" nere i rullisten men ingenting händer.

Jag har provat att trycka på online knappen utan resultat..

Några tips? Liknande problem?

Länk till changelogg för 9.06 som ska ha löst problemet: http://akmedia.digidesign.com/support/docs/Pro%20Tools%209.0.6%20Read%20Me_74269.pdf

Mvh Emanuel

Edit: lagt till länk till 9.06 changelogg som ska lösa problemet ovan.

Redigerat av Dippen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har haft liknande problem ibland med PC-windows. Vet inte exakt roten till problemet men det brukar släppa när jag ändrar buffersize.

Kan hänga ihop med långsam hårddisk, hög belastning på cpu'n eller någon plugin som spökar så att uppspelningen inte kommer igång. I alla fall vid dom tillfällena det har krånglat för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte haft några plugins på när jag har spelat in alls.. Det har varit tvåspåriga inspelningar med ett click-track..

Jag har en extern hdd inkopplad men jag har allt på den interna..

Japp det är ju en beta... men har jag förstått det fel med att man inte kan köra 9.02 på Lion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avid: "Do not use the system drive for recording, always use an external drive for your audio files."

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Avid: "Do not use the system drive for recording, always use an external drive for your audio files."

Okej vad spännande... tappar man inte prestanda i PT om det hela tiden ska sparas ner på en extern eller på en partition?

Kolla så att inte "Link timeline & Edit selection" spökar (knappen under zoom/förstoringsglaset).

Ska hålla koll på detta... Såg att det fanns fler som hade liknande problem på DUC men inte hittat någon lösning..

Redigerat av Dippen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hallå igen mina vänner!

Avid släppte PT 9.06 updater den 29:e november. Jag har inte hunnit testa den själv än men ska göra det i helgen nu. Changeloggen (som finns här: http://akmedia.digidesign.com/support/docs/Pro%20Tools%209.0.6%20Read%20Me_74269.pdf) adresserar problemet och menar att det ska vara löst.

Någon som har erfarenhet av 9.06?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...