jozo (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 tja alla!!! fick i går hem ett juli@ ljudkort, har kopplat in den o installerat, har kört fruityloops i alla år o har nu fruity studio och har även min baby, dvs min roland xp 30 som alltid varit snäll mot mig men nu kan jag inte få midin att funka, har kopplat syntens midi ut till kortets in o vice versa, har även valt "local off" på synten.. . har testat o testat i midi insällningarna i fruity men jag får inget utslag!!!! vet nån om d går o se om d kommer nån signal ut från synten överhuvudtaget? tack som fan på förhand!! blir knäckt snart, hur kan nåt så enkelt bli så svårt o bökigt haha!?!?!?! //jozo
android Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 (redigerat) Jag har aldrig använt MIDI-grejerna i FL, men om vi börjar med det allra enklaste (fast det verkar som att du redan gjort det?)... Har du valt MIDI-portar i FLs settings? Välj de som heter nåt med Juli@... Redigerat 18 februari 2005 av android
jozo (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 tjoo android!!! aavisst har satt alla på juli@, i remote control input finns 2 st "block" ena är ju controllertype o där kan man bara välja : generic, peevay elr tascam, där har jag den på generic.. . vet inte riktigt men d borde ju funka egentligen.. . tack som fan för din hjälp, väntar ivrigt på att få igång skiten.. . 🙂 jozz
android Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Jamen är inte "remote control input" snarast till för om man använder en digital kontroll"mixer" för att styra olika grejer i FL...? Eller att få FL att t.ex. börja spela in om du trycker ner en viss tangent på din synth. Tvivlar på att du behöver använda den inställningen alls om du bara vill kunna spela.
jozo (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 jo precis så jag behöver ju inte bry mig om den.. . men d kommer fortf. inget.. . . vet du om man kan kolla så att datan får signal från synten överhuvudtaget? t ex. som i logic ser man i "transportbaren" lite indikationer så fort man trycker på nån tangent.. . om d kanske finns nåt liknande i fruity? nåt annat jag måste fixa?? TACK
jozo (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 jo förresten.. . . portnummer i "outport mapping" ska den va på nån speciell?
android Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Jag har som sagt aldrig använt MIDI-grejerna i FL, så jag vet inte om det finns nåt som visar när det kommer eller skickas MIDI-signaler... Men det vore väl egentligen lite konstigt om det inte gjorde det...? (Kollat manualen?) Du har inte nåt annat program du kan testa med så att du åtminstone vet att du får in signalerna i datorn? Portnummer används i Sonar för att numrera olika MIDI-interface. Så om du har den inställd på Port 1 och även har ett annat ljudkort i datorn kan det va risk att den kollar efter signalerna i det andra ljudkortet... Port 0 används i vissa fall för att kolla i alla portar, men jag vet inte hur FL funkar där. Om det nu ens handlar om samma sak...?? 🙂
jozo (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 hmmm.. . . min synt e gammal o jag har flyttat 2gr efter jag skaffat den så den manualen vet bara gudarna vart den kan va (om ens dom).. . manual till fruity har jag faktist ingen för en kompis installerade den åt mig, jag e nog fan lite "dummy" på data fronten.. . och så har jag ju precis formaterat datan så att jag inte har logic elr nåt annat program för tillfället = kan inte kolla signal därifrån hittar inte nån manual till synten på nätet heller.. . vet du nån annan sida elr forum som är fl studio relaterat? kanske kan få svar av nån med exakt samma grejer som jag har.. . blaaaaah varför ska d alltid krångla????? hahaha
jozo (oregistrerad) Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 HAHAHAHAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! fick fram ljud!!!!!!!! shit e du beredd på vääääärldens sak?? hade bara inte "startat om" synten efter jag tog bort local. .. . . . hahahaha dummy som saagt var... .. . tack som fan för hjälpen iaf.. . jozz
android Postat 18 februari 2005 Postat 18 februari 2005 Oj, det låter lite otroligt, men bara det funkar så.... 😎 Och jag menade manualen till FL, borde gå att hitta på fruityloops.com och kan nog va rätt bra att kolla lite i över lag för att få ordning på det ena eller andra... 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.