Jump to content
Annons

Hur få den skapta "musiken" som mp3 eller wavelåt

Recommended Posts

Superman (oregistrerad)
Postat

Använder mig av Ableton Live8 och gjort en liten slinga som jag vill få som mp3 eller wave för att kunna dela med mig till polarna för att få lite feedback.

Så min fråga är hur får man låten jag skapat till wave ller mp3?

Annons
Postat

Om det är demoversionen du kör så brukar det inte gå att spara som wave/mp3.

Postat

Har du inte råd att skaffa Ableton Live! 8 fullversion just nu, så kolla in Ableton Live! Lite 8. Med den kan du spara det du skapat, på det sätt du önskar. Den kostar bara en bråkdel (förekommer ofta som gratis medföljande programvara till ljudkort t.ex.). Naturligtvis är det begränsningar vad gäller antalet audiospår att spela in, effekter man kan lägga på o.s.v., men iaf... rätt ok program.

Superman (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är ingen demo eller liknande version utan ett fullstädigt program.

har bara aldrig pysslat med ableton eller liknande program så vet inte hur man går till väga för att spara det i det format man vill.

edit: problem löst!

Redigerat av Superman
Postat

Och eftersom det inte var en Demo och du nu löst problemet så kan du väl ändå tala om HUR du löste problemet??? Det är väl det minsta vi kan kräva av dig tillbaks eftersom vi försökt lösa ditt problem! 🙂 Det är ju säkert fler med samma problem som dig som säkert vill ha ett svar! 🙂

Det är ingen demo eller liknande version utan ett fullstädigt program.

har bara aldrig pysslat med ableton eller liknande program så vet inte hur man går till väga för att spara det i det format man vill.

edit: problem löst!

Superman (oregistrerad)
Postat

Klicka på File högst upp i vänster hörn, välj Export Audio/Video och där väljer du vad för sorts fil du vill att det ska sparas i.

Postat

Toppen! OCH tack för infon! 🙂

Klicka på File högst upp i vänster hörn, välj Export Audio/Video och där väljer du vad för sorts fil du vill att det ska sparas i.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.