Jump to content
Annons

Trance Bass i FL


Dj.Qtex (oregistrerad)

Recommended Posts

Dj.Qtex (oregistrerad)

Tja på er alla, jag har inte förstått ännu hur man lyckas med bra bass för Trance musik i fruity loops 😆 ... e d nån som kanske e bra på d o kan förklara 🙂 ...

Tacksam för svar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dj.Qtex (oregistrerad)

när jag gör bass så tar jag nån av 3x Osc lr nån av sytrus basserna. Men dom basserna låter inte äckta känns d som, inte så profsit liksom, ska man hålla på o mixtra med bassen längge lr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dj.Qtex (oregistrerad)

Mjo d e sant, men ni som kan nåt om reason , tror ni att bassen i reason är skönare än i FL?... själv så har jag aldrig haft tid o hålle på med reason, lite avanserat gemfört med FL... lr finns d kanske nåt annat tips som man kan lyckas med bassen på Fl, själv tycker jag att bassen i Fl e inte specielt bra, men d kanske tar bara mer tid o lyckas med just den bassen man vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo d e sant, men ni som kan nåt om reason , tror ni att bassen i reason är skönare än i FL?... själv så har jag aldrig haft tid o hålle på med reason, lite avanserat gemfört med FL... lr finns d kanske nåt annat tips som man kan lyckas med bassen på Fl, själv tycker jag att bassen i Fl e inte specielt bra, men d kanske tar bara mer tid o lyckas med just den bassen man vill ha.

Men se FL som ett block när du köper det.

Till blocket måte du köpa till plugins som t.ex en bra synth som man kan få ut ett bra basljud ifrån. Det mesta som kommer med FL från början som t.ex Boo Bass osv är (enligt mig) inte så jätte bra. Sant alla effekt plugins som finns som standard i FL är väldigt dåliga och måste bytas ut med nya effekter.

Just därför är FL Studio ett billigt program, men vet man hur man ska göra kan man få FL att låta dunder bra.

Vet du hur man configrerar en synth så ska du inte heller ha några svårigheter att få till ett bra ljud i FL om du har rätt plugins.

// Bardh

Link to comment
Dela på andra sajter

Dj.Qtex (oregistrerad)

hehe mjo d e sant, men jag har sytrus räcknas d som bra synth? 😄

finns d nån speaciel bass effekt som man kan köpa lr ladda ner? saf vad heter den?

tacksam för svar=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sytrus är en riktigt bra men klurig synth.

Du kan göra otroligt mycket saker i Sytrus men den tar tid att lära sig.

Vad menar du med en speciell bass effekt?

Vad är du ute efter? En sample, en sorts effekt modul eller en softsynth?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Vad jag hör här är att det låter som om det är instrumentet som är dåligt.

Det är vad man gör med instrumentet som spelar in.

3xosc - perfekt för trippel och dubbel-nots baser i trance

ts404 - bra till dubbel och trippel basar men även till single not.

sytrus - älskar det, finns stor potential där.

Men om man ska importera nån vst och göra bassline's i så tycker jag det ska vara Novotation Bassline.

Signed with a glowstick.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Vad jag hör här är att det låter som om det är instrumentet som är dåligt.

Det är vad man gör med instrumentet som spelar in.

inte mycket att göra åt det när filtret suger... vilket är viktigare än de mesta för ett bra basljud imo

Link to comment
Dela på andra sajter

koppla bort filtret i synthen och kör med ett fx filter istället 🙂 kanske sa det där lite fel men jag fattar det som om jag gör så iaf 🙂

lite väl omständigt.. dessutom kan man inte få filter envelope då de sättet

Link to comment
Dela på andra sajter

och meningen med det är... ?

Mest ett litet sidospår sådär på skoj... 🙂

Men det är ett riktigt analogt filter som man kopplar till datorn och använder med sina VST-pluggar.

Borde ha kunnat va en bra idé, men blev istället floppen som sänkte Waldorf...

Link to comment
Dela på andra sajter

och meningen med det är... ?

Mest ett litet sidospår sådär på skoj... 😎

Men det är ett riktigt analogt filter som man kopplar till datorn och använder med sina VST-pluggar.

Borde ha kunnat va en bra idé, men blev istället floppen som sänkte Waldorf...

Haha okay 🙂

tacka veta ja minimoog v 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Ett litet sånt där major tips är att man inte ska bli rädd för att det tar kanske några timmar att få till ett sjyst ljud! Pilla, lyssna, mecka, lyssna, pilla.

Att saker och ting tar tid att få till är bara bra, för då har man full koll på vad man har gjort och kan på så sätt ändra på små detaljer i ljudet om man vill det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...