fredrik89a (oregistrerad) Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Hej! Vad är det bästa samt enkelt inspelningsprogramet man kan använda till ljudkortet Line6 POD studio UX2. Mycket tacksam för alla svar jag kan tänkas få. 🙂
Linus Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Ljudkortet fungerar med alla program, så det hör inte till saken. Har du någon erfarenhet av musikprogram tidigare? Eller inspelningsteknik? Vad vill du kunna göra med programmet?
fredrik89a (oregistrerad) Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Det jag vill kunna med programmet är ganska simpelt. Spela in och redigera akustisk gitarr och song samt kunna lägga på trummor eller piano. 🙂 När jag köpte kortet så medföljd ett program som heter Live som verkar vara ett inspelningsprogram är det det och fungerar det bra? Helt ny vad gäller musik inspelning hehe 😛
Linus Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 (redigerat) Japp, du fick med Live Lite, en mindre version av Live. Jag tycker helt klart att du ska prova Live och se om det känns intuitivt för dig, men du vill förmodligen jobba mer i Arrangement view (som mer liknar "traditionella" inspelningsprogram) än i Session view. Annars finns program som Reaper som du kan ladda hem gratis och prova. Enkelt, billigt och kvaliteten behöver du inte oroa dig över. Redigerat 29 september 2011 av Linus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.