Jump to content
Annons

Skillnad mellan två Marshalltoppar

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Goddag!

Jag undrar om någon jämfört Marshall 1959HW och 1959SLP.

Tänker skaffa en av dom och använda tillsammans med MR1960AX. 🙂

Annons
Postat

Goddag!

Jag undrar om någon jämfört Marshall 1959HW och 1959SLP.

Tänker skaffa en av dom och använda tillsammans med MR1960AX. 🙂

Jag har testat 1959SLP och den var högljudd. Men trevlig 🙂 Jag vill tro att de i det närmsta låter likadant, och hade personligen ej betalat extra för att få den point-to-point och hej och hå.

Välkommen 🙂

Postat

Välkommen tillbaks Fredrik!

Gamla 50-watts Marshalltoppar utan mastervolym låter bra på full volym. Eller med ett sånt här motstånd på högtalarkabeln. Inte för att det var det du frågade men ändå. såna Marshall finns kanske inte längre.

Postat

Tjena Håkan!

Jag är ute efter plexisoundet så jag undrar vilken av dom här två som är bättre i det avseendet.

Tillsammans med G12M Greenback tror jag det blir bra.

Postat (redigerat)

Istället för en fyrtolva så köper man en Torpedo VB-101 som man kör toppen igenom.

Redigerat av Analogfreak
Postat

Istället för en fyrtolva så köper man en Torpedo VB-101 som man kör toppen igenom.

Ja, de där är en riktigt smart idé. Synd bara att man inte har en drömsamling gitarrtoppar än 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.