Linus Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 De som uppgraderar sin Àldre Reason-version kommer dels att fÄ allt som Record erbjöd (frÄn SSL-modellerad mixer till audioinspelning) och dels det som Àr helt nytt för Reason 6 (frÄn Pulveriser till en fullsmÀckad ny fabriksljudbank). SÄ hur gör Propellerhead med de som redan har köpt bÄde Reason och Record? Jo, frÄn försÀljningsstart och en mÄnad framÄt fÄr Record Reason Duo-anvÀndare sjÀlva vÀlja vilket pris de vill betala för uppgraderingen. 1
Assar Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 GĂ€ller 30 sept - 30 okt. SĂ„ boka in 30 sept i almanackan!
drloop (oregistrerad) Postat 21 september 2011 Postat 21 september 2011 Gott. Jag funderade faktiskt pĂ„ om det var vĂ€rt en tusing för mig att uppgradera, svaret var tveksamt. Nu Ă€r det ens egna samvete som sĂ€tter priset och vad man egentligen tycker om dom nya funktionerna. Tycker att propparna skall ha ett stĂ€lle dĂ€r man kan pröjsa mer om man verkligen gillade uppgraderingen đ
Assar Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Gott. Jag funderade faktiskt pĂ„ om det var vĂ€rt en tusing för mig att uppgradera, svaret var tveksamt. Nu Ă€r det ens egna samvete som sĂ€tter priset och vad man egentligen tycker om dom nya funktionerna. Tycker att propparna skall ha ett stĂ€lle dĂ€r man kan pröjsa mer om man verkligen gillade uppgraderingen đ Samma hĂ€r. Jag hade nog tĂ€nkt hoppa över den hĂ€r versionen. HĂ„ller med om att de borde ha nĂ„n merpröjsningsfunktion om man gillar uppgraderingen. Det Ă€r ju svĂ„rt att veta i förvĂ€g.
Assar Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Bra initiativ av propparna! Det var nog ren sjÀlvbevarelsedrift. Intresset frÄn befintliga R&R-innehavare har vad jag sett varit ganska svalt.
joachime Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 De behöver inte utesluta varandra. OT: Jag var pÄ ett internmöte igÄr dÀr koncernchefen i ett tal förklarade att de stora nedskÀrningarna i personalstyrkan var nödvÀndiga för att anpassa sig till Det Nya Normala. Ren sjÀlvbevarelsedrift alltsÄ. à terstÄr att se om det var ett gott initiativ.
spaceman Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Bra! Nu fÄr man plÄster pÄ sÄren nÀr man sitter med Reason 5 och Record 1.5.
Linus Postat 22 september 2011 TrÄdstartare Postat 22 september 2011 Det var nog ren sjÀlvbevarelsedrift.Det tror jag inte, men det Àr sÄklart bekvÀmt att fÄ ombord sÄ mÄnga Record-anvÀndare som det gÄr pÄ tÄget, sÄ Àr det enklare att sÀtta punkt för Record/lÄta supporten upphöra.
Assar Postat 22 september 2011 Postat 22 september 2011 Det var nog ren sjÀlvbevarelsedrift.Intresset frÄn befintliga R&R-innehavare har vad jag sett varit ganska svalt. Det tror jag inte, men det Àr sÄklart bekvÀmt att fÄ ombord sÄ mÄnga Record-anvÀndare som det gÄr pÄ tÄget, sÄ Àr det enklare att sÀtta punkt för Record/lÄta supporten upphöra. = samma sak Vad tror du sjÀlv Àr anledningen till att de gör sÄ hÀr?
Linus Postat 22 september 2011 TrÄdstartare Postat 22 september 2011 Vad tror du sjÀlv Àr anledningen till att de gör sÄ hÀr?Den stora instrumentmjukvaran Reason fÄr rymmas under det lilla inspelningsprogrammet Record, det blev lite omvÀnd status att Reason blev en expansion till Record Àn tvÀrtom. Som att pusha Cubase Elements för att man kan köra Komplete 8 Ultimate. SÄ nu vÀnds fokus rÀtt igen. Reason Àr huvudprodukten, och den passar nu lika bra till gitarrmusikern som klaviaturmusikern.
drloop (oregistrerad) Postat 27 september 2011 Postat 27 september 2011 Kasnke borde man pröjsa 1337...
Tracer Postat 27 september 2011 Postat 27 september 2011 Det blir definitivt ett köp, frĂ„gan Ă€r bara vad man ska lĂ€gga ut, anvĂ€nder Reason ytterst sparsamt och Record har jag bara öppnat lite snabbt för att kolla in lite. KĂ€nns som ett par hundringar stillar mitt samvete lite, samtidigt skulle en euro smaka bĂ€ttre i plĂ„nboken. đ
joachime Postat 27 september 2011 Postat 27 september 2011 Jag kör Logic vanligtvis men tycker att combon Reason/Record Àr perfekt nÀr det Àr brainstorming-lÀge. Det gÄr fort frÄn tanke till faktiskt arr.
Assar Postat 28 september 2011 Postat 28 september 2011 Sen Reason 2.5 har jag köpt alla versionerna, bÄde Reason och Record. Jag har stÀllt upp och betatestat gratis nÄgra gÄnger. Jag har köpt flera av deras dyra refiller - Piano, Bas, Trummor 1 och Trummor 2. Den hÀr uppgraderingen ger mig inget utöver 64-bitar (jag kör 32) och tre effekter (som jag inte kan testa innan och det Àr tveksamt om jag komemr anvÀnda dem alla). SÄ jag kÀnner inte nÄn större skuld om jag pröjsar 99 kr för "uppgraderingen". Det kan Propparna bjuda pÄ, tycker jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.