Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Två andra trådar om pengar och musik uppe fick mig att börja fundera.

Hur många här går egentligen plus på musik på ett eller annat sätt?

Jag har tjänat lite pengar genom åren, mest STIM och licenspengar (gigpengar kan man i mitt fall räkna bort eftersom man ändå super upp dem samma kväll :rolleyes: ).

Men om jag tänker på alla utgifter jag haft så ligger jag så ofantligt mycket minus så att man blir mörkrädd bara av att tänka på det. Skulle man dessutom börja räkna in tid som kostnad så skulle det blir riktigt skrämmande.

Så nu undrar jag, hur många här kan ärligt säga att de allt som allt faktiskt ligger plus?

Annons
Postat

Jag ligger lite plus, inte mycket. Hoppas bättra på siffrorna nu när jag inte längre måste skaffa en massa mer dyra pryttlar varken till inspelning eller livespelande.

Om det har varit värt att köpa inspelningsgrejerna får framtiden visa. Det har i alla fall gjort hela grejen med musik mycket roligare i alla fall. Och det färgar säkert av sig när jag spelar live.

• Gilla 1
Postat

jobbar heltid med musik. Men då får man räkna in lite lärartjänst (30%), sen blir det spelningar, andra musikaliska projekt och sånt. Driver även skivbolag, vilket ger en oherrans massa sköna slantar (Läs; väldans lite), men det är för att det är kul och det mesta av det är på "fritiden"...

Men på det stora hela så motsvarar det ungefär en heltid. Om man slår ut det över året... Vissa månader är det skitbra löner för spelning, andra är det mindre...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.