Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag Àr intresserad av att köpa en ny förstÀrkare men vet inte riktigt om det Àr vÀrt det, just nu anvÀnder jag en Fender Superchamp xd men jag skulle vilja ha lite mer gain. Skulle nÄn av dem andra mÀrkerna som jag nÀmnt i rubriken kunna ge mig lite mer gain. Jag spelar oftast metal och blues som t.ex zeppelin, hendrix, slayer, randy rhoades(Ozzy Osbourne), pink floyd, black sabbath, megadeth, zz top, paul gilbert. Ni fÄr gÀrna komma med andra förslag, hÀlst ett pris under 4000kr och det fÄr inte vara en combo.

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

InstÀmmer! Har testat blackstar bÄde live pÄ scen och hemma hos en polare. Mycket prisvÀrda förstÀrkare tycker jag. Har sjÀlv en Orange AD30HTC nu som jag annars varmt kan rekomendera, men den Àr ju lite dyrare om om du ska lira metal sÄ Àr Blackstar troligtvis ett bÀttre alternativ.

Peavey Valveking Àr ocksÄ ett alternativ du borde kolla.

Postat

Peavy Valveking Ă€r ett alternativ du INTE borde kolla â˜ș

Jag kan stark rekommendera Blackstar i alla fall. Om du vill ha en stÀrkare hemma och kanske ocksÄ i replokalen med bÄde mycket gain och skönt bluescrunch sÄ Àr den mycket bra. Det Àr lÀtt att dra ner mid och fÄ ett scoopat ljud eller dra upp mid och fÄ ett mid-rikt marshall (Ozzy Osbourne). Du har mÄnga möjligheter helt enkelt.

Fender kan du nog utesluta som DieHard sÀger, Orange Àr lite dyarare och har en unik dist skulle man kunna sÀga. Det kan vara bra att tÀnka pÄ. SjÀlv gillar jag inte det nÀmligen.

Marshall om du vill lÀgga ner 6000-8000kr pÄ nÄgot större och ljudligare, de mindre kan jag inte riktigt rekommendera.

//Simon

Postat (redigerat)

GÄr det att fÄ till AC/DC ljud med Blackstarn?

Inte det optimala kanske. Blackstar Àr ganska muddy av sig. HÀr Àr ett exempel iaf:

Redigerat av Shimmen
Postat

Inte det optimala kanske. Blackstar Àr ganska muddy av sig. HÀr Àr ett exempel iaf:

Ja dÀr lÀt det inget vidare. Kan ju bero pÄ ljudkvalitén och att gitarristen inte kan spela.

Postat

Var Àr exemplet?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Peavy Valveking Ă€r ett alternativ du INTE borde kolla â˜ș

Nej den lĂ„ter inte bra och gör ingen glad. MĂ„ste tillsammans med Metal Zone vara de mest beggade guraprylarna pĂ„ blocket, vend etc. Finns god orsak till det. â˜ș

Postat

har haft orange och fick ingen bra dist (i mina öron), köpte en blackstar i stÀllet och Àr supernöjd!

Postat

kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" pÄ t.ex 5150 Ä Triple med flera. Det Àr nog det bÀsta du kan fÄ för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 pÄ thomann sÄ Àr du set to go!!

kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" pÄ t.ex 5150 Ä Triple med flera. Det Àr nog det bÀsta du kan fÄ för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 pÄ thomann sÄ Àr du set to go!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.