Muje243 Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Hej jag Àr intresserad av att köpa en ny förstÀrkare men vet inte riktigt om det Àr vÀrt det, just nu anvÀnder jag en Fender Superchamp xd men jag skulle vilja ha lite mer gain. Skulle nÄn av dem andra mÀrkerna som jag nÀmnt i rubriken kunna ge mig lite mer gain. Jag spelar oftast metal och blues som t.ex zeppelin, hendrix, slayer, randy rhoades(Ozzy Osbourne), pink floyd, black sabbath, megadeth, zz top, paul gilbert. Ni fÄr gÀrna komma med andra förslag, hÀlst ett pris under 4000kr och det fÄr inte vara en combo.
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 Slulle satsa pÄ Blackstar om jag var du. ISF-en Àr en stor fördel: http://thetoneking.com/wp/what-is-isf-blackstar-tells-all/ Fender gÄr bort totalt om man ska spela metal.
Skogsninja Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 InstÀmmer! Har testat blackstar bÄde live pÄ scen och hemma hos en polare. Mycket prisvÀrda förstÀrkare tycker jag. Har sjÀlv en Orange AD30HTC nu som jag annars varmt kan rekomendera, men den Àr ju lite dyrare om om du ska lira metal sÄ Àr Blackstar troligtvis ett bÀttre alternativ. Peavey Valveking Àr ocksÄ ett alternativ du borde kolla.
Shimmen Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 Peavy Valveking Ă€r ett alternativ du INTE borde kolla âșïž Jag kan stark rekommendera Blackstar i alla fall. Om du vill ha en stĂ€rkare hemma och kanske ocksĂ„ i replokalen med bĂ„de mycket gain och skönt bluescrunch sĂ„ Ă€r den mycket bra. Det Ă€r lĂ€tt att dra ner mid och fĂ„ ett scoopat ljud eller dra upp mid och fĂ„ ett mid-rikt marshall (Ozzy Osbourne). Du har mĂ„nga möjligheter helt enkelt. Fender kan du nog utesluta som DieHard sĂ€ger, Orange Ă€r lite dyarare och har en unik dist skulle man kunna sĂ€ga. Det kan vara bra att tĂ€nka pĂ„. SjĂ€lv gillar jag inte det nĂ€mligen. Marshall om du vill lĂ€gga ner 6000-8000kr pĂ„ nĂ„got större och ljudligare, de mindre kan jag inte riktigt rekommendera. //Simon
Riffraff Postat 19 september 2011 Postat 19 september 2011 GÄr det att fÄ till AC/DC ljud med Blackstarn?
Shimmen Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 (redigerat) GÄr det att fÄ till AC/DC ljud med Blackstarn? Inte det optimala kanske. Blackstar Àr ganska muddy av sig. HÀr Àr ett exempel iaf: Redigerat 20 september 2011 av Shimmen
Riffraff Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Inte det optimala kanske. Blackstar Àr ganska muddy av sig. HÀr Àr ett exempel iaf: Ja dÀr lÀt det inget vidare. Kan ju bero pÄ ljudkvalitén och att gitarristen inte kan spela.
AnthonyS Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Inte det optimala kanske. Blackstar Àr ganska muddy av sig. HÀr Àr ett exempel iaf: Var Àr exemplet?
Die Hard (oregistrerad) Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 Peavy Valveking Ă€r ett alternativ du INTE borde kolla âșïž Nej den lĂ„ter inte bra och gör ingen glad. MĂ„ste tillsammans med Metal Zone vara de mest beggade guraprylarna pĂ„ blocket, vend etc. Finns god orsak till det. âșïž
sixties Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 har haft orange och fick ingen bra dist (i mina öron), köpte en blackstar i stÀllet och Àr supernöjd!
crillemannen Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 DÄ har ni inte testat Fender EVH 5150 III.. SÄ jÀvla bra topp!!!
crillemannen Postat 20 september 2011 Postat 20 september 2011 kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" pÄ t.ex 5150 Ä Triple med flera. Det Àr nog det bÀsta du kan fÄ för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 pÄ thomann sÄ Àr du set to go!! kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" pÄ t.ex 5150 Ä Triple med flera. Det Àr nog det bÀsta du kan fÄ för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 pÄ thomann sÄ Àr du set to go!! kolla upp bugera. gör bra billiga "kloner" pÄ t.ex 5150 Ä Triple med flera. Det Àr nog det bÀsta du kan fÄ för de pengarna. Köp en Harley benton 2x12 pÄ thomann sÄ Àr du set to go!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.