Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag fÄr problem nÀr jag ska panorera vissa spÄr i cubase. Det funkar finfint i programet men blir problem nÀr man gör en audio mixdown. DÄ försvinner alla panoreringar och allt ligger i mitten igen. Har provat olika format men jag tycker inte att det ska spela nÄgon roll. Panoreringar ska vÀl finnas kvar Àven om det Àr mp3 format?

Blir tokig pÄ detta.

Annons
Postat

Kan det vara sÄ enkelt att du valt fel i mp3 algoritmen?

DÀr har du ju en massa val att göra i olika upplösningar etc.

Även instĂ€llningar för frekvensval samt kanaler.

Du kollar snabbt detta genom att titta pÄ filens storlek.

Stereo i normal mp3 192 kbps, 44,1 om fem minuter spÄrlÀngd i stereo blir strax under 10 Mb.

Piiiz!

/Crunch'

Postat

Filen verkar vara "lagom" stor sĂ„ jag tror inte det Ă€r fel i mp3 algoritmen. Har provat andra format ocksĂ„ sĂ„som WMA och wave och det Ă€r fortfarande inga panoreringar som fungerar 🙁

Postat

Ok nu hĂ€ngde jag inte riktigt med. Vad Ă€r master out, Ă€r det den sista regeln i mixern? förstĂ„r i sĂ„ fall inte hur jag ska ta bort och göra en ny. Men tack för att du tar dig tid 🙂

Postat

Ok nu hĂ€ngde jag inte riktigt med. Vad Ă€r master out, Ă€r det den sista regeln i mixern? förstĂ„r i sĂ„ fall inte hur jag ska ta bort och göra en ny. Men tack för att du tar dig tid 🙂

Postat

Japp!

Sista regeln i mixerbordet.

Denna gÄr att ta bort i VST Connections.

Gör en ny och prova igen!

Piiiz!

/Mojje

Postat

Japp!

Sista regeln i mixerbordet.

Denna gÄr att ta bort i VST Connections.

Gör en ny och prova igen!

Piiiz!

/Mojje

NĂ€ dra mig baklĂ€nges pĂ„ en liten vagn, nu funkar det fanimej! 😄 Tack sĂ„ jĂ€ttejĂ€ttemycket för hjĂ€lpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.