Hangar Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 Från musikshopens hemsida - PRO 24 DSP har samma specifikationer som Pro24. Skillnaden är att Pro24DSP är bestyckad med en kraftfull DSP processor vilket ger latency-fri EQ, Kompressor och Reverb Från wiki kontrollrummet - Vissa ljudkort har en DSP för att ge användaren tillgång till inbyggda effekter som kan avlasta datorns processor eftersom man kan slippa använda plugineffekter i värdprogrammet Vad menas med "slippa använda plugineffekter i värdprogrammet"? Om jag köper en bra dator och har en bra DAW (ex. Cubase) så spelar det väl inte så stor roll om jag har inbyggd DSP i ljudkortet? Har nämligen den vanliga Pro 24 utan DSP.
Teo Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 Om du vill använda effekterna i ljudkortet flitigt och har en jäkligt seg dator så äre schysst med DSP
Hangar Postat 31 augusti 2011 Trådstartare Postat 31 augusti 2011 (redigerat) Men jag kommer bara använda det för akustisk gitarr personligen så det borde väl räcka med mixning genom Cubase och VST? Redigerat 31 augusti 2011 av Hangar
Neosus Postat 31 augusti 2011 Postat 31 augusti 2011 Men jag kommer bara använda det för akustisk gitarr personligen så det borde väl räcka med mixning genom Cubase och VST? O ja! Det räcker gott och väl.
Hangar Postat 31 augusti 2011 Trådstartare Postat 31 augusti 2011 Tack! Då slipper jag tänka att jag gjort ett onödigt köp 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.