Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ Er!

Sitter hÀr vid datorn och kollade efter en lösning pÄ mitt problem men

jag hittade ingen direkt sĂ„ nĂ„gon kanske kan hjĂ€lpa mig 🙂

Jag har skaffat mig ett M-Audio Fast track ljudkort som jag ska ha i min lilla

"hemmastudio". Men jag fÄr inte ut ljudet i högtalarna! Jag har installerat

drivrutinerna som följde med pÄ skivan, samt pro tools. Jag har kollat i enhetshanteraren

men det stĂ„r att enheten Ă€r aktiv och fungerar. Även kollat att uppspelning sker med detta

ljudkort. hmm...fÄr ÀndÄ inte skiten att fungera. NÀr jag gÄr in pÄ volymkontrollen pÄ

datorn sÄ Àr den "grÄmarkerad", samt att volymen stÄr pÄ "lÄg" dÀr. Det gÄr alltsÄ inte att Àndra...

SnÀlla....nÄgot tips nÄgon??

Mvh

Rapesco

Annons
Postat

Vet inte vad problemet kan vara men du har vÀl valt m-audio som enhet i tex ljudegenskaper eller vad det nu heter.

NÀr du har öppnat ditt musikprogram pro tools eller vad d nu va du hade ger det nÄgra utslag nÀr du plinkar pÄ gitarren (antar att du spelar gitarr) Om det ger utslag sÄ kan d ju va sÄ att du inte hör ljudet för att man kan behöva slÄ pÄ nÄt som kanske exempelvis heter monitor eller sÄ fÄr man vÀlja rÀtt ingÄng tex left right mono stereo bla bla bla mm mm.

Vet inte hur det funkar i just pro tools dÄ ja sjÀlv kör hackintosh och dÀr lirar det utan strul och inga drivers behövs heller. Har sjÀlv haft 2 sÄnna kort först den första versionen och nu den andra med phantommatning. Vilken har du.

Postat

Hej!

Ljudet funkar inte nÄgonstans...Jag har testat i Pro tools,

Band in a Box, frÄn cd-spelaren, dvd, gitarr, mic osv osv..

Sedan tycker jag det Àr konstigt att alternativen

under ljudenheter Àr grÄmarkerade och alltsÄ inte gÄr att Àndra pÄ.

Min dator uppfyller alla krav som stÄr pÄ asken till ljudkortet.

Fast track USB audio interface stĂ„r det pĂ„ asken till kortet 🙂

//R

Postat (redigerat)

ok...jag hoppas verkligen det funkar sedan 😛

jag tror jag blir tokig pÄ det hÀr hehe

man vill ju igĂ„ng Ă„ lira lite nu 😉

Redigerat av Rapesco
Postat

Nu Àr jag inte expert pÄ Pro Tools men du mÄste ju vÀlja ljudkortet i programmet och sÀga att det Àr detta du vill anvÀnda för ljud in och ut.

Postat

Efter mÄnga om och men sÄ fick jag Àntligen igÄng ljudet....

MEN just nu kör jag med windows egna drivrutiner för ljudkortet.

sÄ fort jag installerar m-audios driver sÄ försvinner ljudet...

hmm.. va e detta. jag Àr inte alls van med sÄdana hÀr dilemman...

brukar lösa det mesta faktiskt

Problemet engineer Àr att jag inte ens fÄr ut ljudet frÄn cd-spelaren eller windows egna signaler..

Postat

Jag fÄr just nu ljud bÄde i hörlurar och i högtalare men kan varken höja eller sÀnka ljudet dÄ alla reglage för ljudet Àr "grÄmarkerade"

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.