Jump to content
Annons

Forumets Bästa Låt!


Mossman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 101
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Danny Cort (oregistrerad)

Maxmaxmax diss/hyllningslåt till Nattis.

Helt klart.

Edit; Stocker ft. Tony Wednesdays - Stay

Måste också nämnas.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Lätt: Cryo - 'Moskau' (house)

The Squad of Broken Yamahearts - 'Breaking My Yamaheart' (electronisk pop)

Dedacia - 'Muscle Man' (italoelectro)

(ja jag vet att jag är lite partisk, men så tycker jag.)

som om någon skulle vara objektiv, Daniel?

nä, jag säger:

knop3se - amelie de montmartre-låten

kringlan - shaded

jokron - vår kärlek

danny och dan - oohh child

reason - much

och så den där jesus and mary-chain - pastischen som kallades shoegazer i demotexten, minns inte titel. Men den fastnade

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Maxmaxmax disslåt till Nattis.

Helt klart.

disslåt?

det var ju en hyllning till hnom

Och en förklaring

för du menar väl den här?

EDIT: läste trådan. tusan vilken drygpadda a la grande du var. jävla slemkrypare

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

"Du är bäst!"

"Nej DU är bäst!"

Ni är för söta.

Hela demosektionen tycks ha blivit ett ryggdunkarforum där konstruktiv (eller ens icke konstruktiv för den delen) kritik inte längre ges, alla ääääälskar allt som alla gör.

Patetiskt.

Varför inte hjälpa varandra på ett så ärligt sätt som möjligt?

Det är jättekul att du där kan spela gitarr och att han där kan programmera helt egna syntljud, men nog är det väl meningen att vi även ska peka på sånt som behövs fixas till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte hjälpa varandra på ett så ärligt sätt som möjligt?

Det är jättekul att du där kan spela gitarr och att han där kan programmera helt egna syntljud, men nog är det väl meningen att vi även ska peka på sånt som behövs fixas till?

Är faktiskt beredd att hålle med. Ingen som är riktigt strikt och ärlig längre. För mycket utan "jag säger att det e bra så han inte blir ledsen". Men man kan kritisera på ett bra sätt utan att backa ifrån sina åsikter.

Oj... OT

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att säga...

Men några bra låtar som jag kommer på nu på rak arm är:

Osiris - I'll think of you

Neko - Don´t let him clooser

Bassman - Here After

Addic - "Kenny o Sara - låten"

Bengan - Nobody Knows (A Song For You)

Grahn - Berget

Vacum - We

Djonas - Common Wealth

Djonas - Tension Extension Please Dont Mention

Djonas - 10 Akordslåten

Jazzman - Dist in the house 🙂

Hammagrella - Sommarlov med Ramona

Fan, det går ju inte att sluta, har knappt kommit halvägs nu men jag får väl ge mig!

Ja, ni är bra allihopa på era olika sätt o vis 🙂

"Kjam kjam" 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

"Du är bäst!"

"Nej DU är bäst!"

Ni är för söta.

Hela demosektionen tycks ha blivit ett ryggdunkarforum där konstruktiv (eller ens icke konstruktiv för den delen) kritik inte längre ges, alla ääääälskar allt som alla gör.

Patetiskt.

Varför inte hjälpa varandra på ett så ärligt sätt som möjligt?

Det är jättekul att du där kan spela gitarr och att han där kan programmera helt egna syntljud, men nog är det väl meningen att vi även ska peka på sånt som behövs fixas till?

Kan hålla med här ..

Citerar hammagrella från denna tråd,, tänk efter nu 🙂!!

När jag var newbie på forumet var jag själv ofta inne och tyckte om trance-låtar bara för att visa min goda vilja även om jag är helt KASS på genren. Försöker låta bli nuförtiden om jag inte har nåt att säga.

Har märkt att jag inte tillför så mycket konstruktivt genom att bara klappa händerna som en fåne eller försöka mig på synpunkter där jag egentligen ingenting begriper. För det är väl egentligen därför man lägger upp låtar på demoforumet - för att få saklig konstruktiv kritik? Visst blir man småknäckt en stund när man suttit en vecka med en låt och sen blir totalsågad, men vad är alternativet - vill man ha glada tillrop kan man gå spela låten för morsan - men det utvecklar en ju knappast.

word, hammagrella!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Favoriter jag kommer ihåg på rak musarm:

bengan - I'll be yours

clavicl - Pyroman på Söder

fudgesson - *.*

Hammagrella - Långväga tåget

maximilian - ghettoslang

maxmaxmax o Henke - Mr Muffin

peppemannen - dö dragspel dö

peppemannen - Inspiro

Roffe - låto de alias

Ovan är absoluta favoriter, de har något speciellt som trycker på rätt knappar hos mig. Dessa skulle jag dock aldrig kunna studsa till på ett dansgolv, eller lyssna på för att koppla av, de har ett helt annat syfte, en helt annan funktion...

Sen sitter jag här och bläddrar genom mp3:or från "Da D-Boys"; Dennis, Dan, Danny och Dbd.. höö. Men det är f-n inte lätt, det mesta jag har sparat ner från er är rrrriktigt bra... och sen att det är rena rama innaveln i era produktioner gör det ju inte lättare att välja... men, typ:

Dennis och Dan - Up är given eftersom Dennis prylar hittar rakt in i mitt gamla house-hjärta. Gimme är således oxå given.

Dumb Dan - Out Of My Mind, You Caught Me Smilin', 1996, Heart Of Glass... skulle kunna fortsätta!

Danny Cort - 10 år i Malmö och Lugnet var det första jag hörde från den kaxiga nykomlingen 😄 och dessa satte sig. Där finns fler. Även Stomp och Close to Heaven med nattvaktaren är värda att nämna.

dbd - komiyen-remix, men Doubleheader ska oxå ha credits för sin ursprungliga version.

Till sist, Dan och Dannys Suncake prylar slår högst.. speciellt The Music Makes It Allright. Även Oh_child, om den nu ingår där.

Och just nu kom jag på ännu en mening med att jag delat upp "nomineringarna" i två kategorier... de översta låtarna är geniala i komposition, men nödvändigtvis inte i mix. De senare vice versa.

Och nu har jag lagt alldeles för mycket tid på det här... attans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Favoriter jag kommer ihåg på rak musarm:

bengan - I'll be yours

clavicl - Pyroman på Söder

fudgesson - *.*

Hammagrella - Långväga tåget

maximilian - ghettoslang

maxmaxmax o Henke - Mr Muffin

peppemannen - dö dragspel dö

peppemannen - Inspiro

Roffe - låto de alias

Ovan är absoluta favoriter, de har något speciellt som trycker på rätt knappar hos mig. Dessa skulle jag dock aldrig kunna studsa till på ett dansgolv, eller lyssna på för att koppla av, de har ett helt annat syfte, en helt annan funktion...

Sen sitter jag här och bläddrar genom mp3:or från "Da D-Boys"; Dennis, Dan, Danny och Dbd.. höö. Men det är f-n inte lätt, det mesta jag har sparat ner från er är rrrriktigt bra... och sen att det är rena rama innaveln i era produktioner gör det ju inte lättare att välja... men, typ:

Dennis och Dan - Up är given eftersom Dennis prylar hittar rakt in i mitt gamla house-hjärta. Gimme är således oxå given.

Dumb Dan - Out Of My Mind, You Caught Me Smilin', 1996, Heart Of Glass... skulle kunna fortsätta!

Danny Cort - 10 år i Malmö och Lugnet var det första jag hörde från den kaxiga nykomlingen 😄 och dessa satte sig. Där finns fler. Även Stomp och Close to Heaven med nattvaktaren är värda att nämna.

dbd - komiyen-remix, men Doubleheader ska oxå ha credits för sin ursprungliga version.

Till sist, Dan och Dannys Suncake prylar slår högst.. speciellt The Music Makes It Allright. Även Oh_child, om den nu ingår där.

Och just nu kom jag på ännu en mening med att jag delat upp "nomineringarna" i två kategorier... de översta låtarna är geniala i komposition, men nödvändigtvis inte i mix. De senare vice versa.

Och nu har jag lagt alldeles för mycket tid på det här... attans.

Tack Hacke!

Kul med alla Dannydrops.

"Da D-Boys"...

Klockrent.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Hereafter. Kalla mig blödig 🙂

Tycker arret låter riktigt proffsigt och välgjort, gillar sångarens röst, och så tycker att ackordföljden Fm9 | Db(add9) | Eb Dm7b5 | Db(add9) | (precis innan refrängen) är så otroligt snygg... kombinerat med en bra refräng, som det är lätt att lägga på minnet, gör det till en solklar hit.

EDIT: Med reservation för att jag inte hunnit lyssna så mycket på demoforumet på de senaste månaderna då, så jag har missat en hel del.

// David

Redigerat av Diwic
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja antingen Hammagrellas ping pong song

https://www.studio.se/index.php?showtopic=4852

eller Dennis och dans Up

eller Nattvaktarens lamb´s bread

eller dbd:s Erased from Existance

https://www.studio.se/index.php?showtopic=5839

Plus Carl-Isidor. Din ständigt växande flock av beundrare kräver att du kommer tillbaka till oss... När man börjar titta tillbaka så görs det faktiskt jäkligt mycket bra musik här...

🙂

edit: glömmde den mest självklara dumme dans 1996

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Hereafter. Kalla mig blödig 😉

Tycker arret låter riktigt proffsigt och välgjort, gillar sångarens röst, och så tycker att ackordföljden Fm9 | Db(add9) | Eb Dm7b5 | Db(add9) | (precis innan refrängen) är så otroligt snygg... kombinerat med en bra refräng, som det är lätt att lägga på minnet, gör det till en solklar hit.

EDIT: Med reservation för att jag inte hunnit lyssna så mycket på demoforumet på de senaste månaderna då, så jag har missat en hel del.

// David

Ja, den är faktiskt så jävla bra så man kroknar... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...