Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr pÄ jakt efter en USB-hubb till min iMac. Jag vill helst kunna anvÀnda den till det vÀxande antal dongles för Cubase, VSTi osv. SÄ mina frÄgor Àr:

1. Vilka erfarenheter har ni av USB-hubbar?

2. Vilka modeller rekommenderar ni?

3. Kan man anvÀnda USB-hubb för sÀkerhets-dongles. Om ja: Àr det nÄgot man skall tÀnka pÄ?

Jag har sökt efter svar pÄ detta pÄ forumet, men inte hittat nÄgon lÀmplig trÄd. Om jag missat en sÄdan, lÀnka gÀrna!

Annons
Postat (redigerat)

1. God erfarenhet

2. Valfri hub med USB 2.0 Hi-speed och alla portarna Àr oberoende av varandra. Du vill inte att hela huben varvar ner frÄn 480Mbps till 12Mbps bara för att du anslöt en dongel. En strömförsörjd hub Àr att föredra om du inte Àr ute pÄ fÀlt, sÄ slipper du lasta datorn för strömförsörjning av USB-prylarna.

3. Absolut.

SjÀlv kör jag 2 stycken ST Lab-hubbar med 7 portar var.

Den ena för tangentbord+mus+donglar+MIDI-interface+en USB-ansluten synt

Den andra för hÄrddiskar, USB-minnen etc.

Redigerat av Linus
Postat

VÀlj en med egen strömförsörjning. Meckigare? Ja. Men du behöver inte tÀnka pÄ vad du kopplar in pÄ samma sÀtt.

Sen föreslÄr jag att du vÀljer en frÄn ett ner kÀnt varumÀrke. Det finns andra som Àr minst lika bra, men det blir lÀttare att du fÄr en som Àr bra.

Postat

Jag kör med en billig hub utan egen strömförsörjning frÄn Clas Ohlson, för dongel frÄn Steinberg och Propparna samt tangentbord och mus. Har aldrig haft problem med det.

Postat

Jag har en Logitech 4-ports och en D-link 8-ports hub. BÄda med egen strömförsörjning och bÄda har hittills funkat fint med bÄde e-licenser/syncrosoft och iLok.

Detta Àr dock med viss reservation, eftersom jag ocksÄ har en CodeMeter dongel (till Samplitude), som inte vill veta av nÄgon hub, utan den Àr kÀnsligare och mÄste sitta i en port direkt i datorn, av nÄgon anledning...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.