Jump to content
Annons

Dyra uppdateringar av Steinberg


Mr...Wave

Recommended Posts

Hej...tycker att Steinberg tar alldeles för mycket för sina uppdateringar med nya versioner av diverse program och pluggins...tycker oxĂ„ att ..nĂ€r man köper orginal version av ex.Cubase att man borde kunna uppdatera under 1000 kr till nĂ€sta version....det hĂ€r gör mig 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

TyvÀrr sÄ har dom ju ingen konkurrens som gör att priserna sjunker, men en upgrade brukar bara ligga pÄ 1295:- - 1495:-...om det Àr en uppdatering frÄn lÀgre nivÄ av programmet brukar det bli en fetar penning..

..visst kÀnns det lite ruttet ibland, men vad gör man?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker man att uppdateringen Àr dyr sÄ kanske man skulle titta pÄ ett mer avlönat jobb.

Annars tycker jag att man ska fundera pÄ vad man egentligen behöver. Faktum Àr ju att mÄnga har en tendens att försöka köra ferrari pÄ 50vÀgar. If you catch my drift.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker man att uppdateringen Àr dyr sÄ kanske man skulle titta pÄ ett mer avlönat jobb.

Annars tycker jag att man ska fundera pÄ vad man egentligen behöver. Faktum Àr ju att mÄnga har en tendens att försöka köra ferrari pÄ 50vÀgar. If you catch my drift.

JasÄÄÄÄ duuu!!!

Hmmmm.... 😠 ..va fick du luft ifrĂ„n!???!?!

Redigerat av Mr...Wave
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Att uppdateringar kostar en del pengar kan jag vÀl ta, men det skumma Àr att det kostar lika mycket att uppdatera frÄn SL/SX1 som det gör att uppdatera frÄn SL/SX2. AlltsÄ blir man bestraffad med dubbla avgiften om man Àr trogen och uppdaterar för varje ny version istÀllet för varannan. Jag kan ocksÄ tycka att Steinberg varit snÄla med medföljande pluggar i sina uppdateringar. Speciellt för SL folket dÀr inget nytt tillkommit... och nÀr skall SE2 dyka upp?

/Majken

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Tycker man att uppdateringen Àr dyr sÄ kanske man skulle titta pÄ ett mer avlönat jobb.

Annars tycker jag att man ska fundera pÄ vad man egentligen behöver. Faktum Àr ju att mÄnga har en tendens att försöka köra ferrari pÄ 50vÀgar. If you catch my drift.

Det Àr ju för mÀrkligt,

ska man inte kunna diskutera en sÄdan enkel sak som Steinbergs prissÀttning utan att det ska komma nÄgon Àppelkindad bror duktig och mopsa?

Din Ferrarimetafor förresten, den var trist redan de 500 första gÄngerna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tycker att Steinberg borde visa mer hĂ€nsyn till sina kunder...allting handlar inte om pengar...det handlar Ă€ven om att kunderna ska vara nöjda..och det Ă€r inte bara dom stora musikproducenter som steinberg lever pĂ„, utan det Ă€r Ă€ven vi smĂ„ fattiga musiker som köper deras produkter...har man flera Vst produkter hemma, dĂ„ blir det vĂ€ldigt dyrt att hĂ„lla produkterna uppdaterade...med andra ord man slutar köpa orginal Steinberg...och börjar anvĂ€nda olagliga versioner!! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...