Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena, verkar som att jag trillar på en gammal adat för noll å ingenting. Jag har tänkt att köra den ihop med mitt ljudkort villket jag har förstått ska gå fint. Men det jag satt å klurade på är kommer jag att behöva band?

Kan jag använda DA omvandlingen rakt upp å ner å bara köra in det i datorn? eller måste jag ha band i och trycka REC?

Annons
jsrecording (oregistrerad)
Postat

Hej

Du behöver inte ha band för att använda en A-Dat som AD-DA omvandlare men en A-Dat "black face" jobbar "bara" med 16 bit och en XT20 med 20 bit. Sen jobbar de analoga tele/RCA in och utgångarna med -10dBv. Vill du ha +4 dBu får man använda Elco 56 donet.

Sen får du synka word clock, ska du synka på 44.1 KHz så kan man sänka pitchen 147 cent annars är det 48 KHz original. Har för mig att de silvriga har lite andra funktioner för att bestämma KHz och intern/extern sync.

//J

Postat

Det verkar inte som en svinbra grej då med andra ord? Om man inte får tag på en nyare modell. Men då kan man helt plötsligt lika gärna köpa en ada8000 eller en Ai3?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.