Jump to content
Annons

Nytt köp av multipedal (hjälp)


H3ncho

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...

Grejen med Boss GT-serie är att det finns så ini ********* mycket inställningsmöjligheter vilket borde vara positivt, men det gör det lätt att ratta bort sig.

Har själv haft en GT-8 som "main-rigg" i många år, men tycker väl egentligen att Vox Tonelab-pedaler (oavsett vilken du väljer) låter bättre. Men det är ju mest personlig tycke och smak.

Det enda man kan säga säkert är att man lär få sitt och skruva till ljuden själv ett tag innan man kan göra en rättvis bedömning, fabriks-preseten är väl sådär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen med Boss GT-serie är att det finns så ini ********* mycket inställningsmöjligheter vilket borde vara positivt, men det gör det lätt att ratta bort sig.

Har själv haft en GT-8 som "main-rigg" i många år, men tycker väl egentligen att Vox Tonelab-pedaler (oavsett vilken du väljer) låter bättre. Men det är ju mest personlig tycke och smak.

Det enda man kan säga säkert är att man lär få sitt och skruva till ljuden själv ett tag innan man kan göra en rättvis bedömning, fabriks-preseten är väl sådär...

Jag orkar helt enkelt inte komma med ett inlägg till precis efter dig 😄 Varför är det alltid vi två? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

tjabba! Jag köpte nyligen Vox tonelab EX som jag är jätte nöjd med! det blev plötsligt mycket roligare att spela när jag köpte det, bättre ljud, fler effekter. det är värt att tänkas lite på. 🙂

Men den är väl ganska så begränsad när det gäller att skruva till effekterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men den är väl ganska så begränsad när det gäller att skruva till effekterna?

Det behöver ju inte vara en nackdel. Sen vi började köra med klick och backing-tracks har GT-8:an fått stå, köpte den ju i grunden för harmonizern. Nu kör jag på en Vox Tonelab ST, och den är såklart väldigt begränsad när det gäller att skruva till effekterna, jämfört med GT-8:an. Men det gör inte så mycket, går bara snabbare att nå bra resultat... 🙂 Funkar fint för alla normala ljud. Fast jag är ändå lite sugen på att byta till Tonelab EX istället, lite bökigt att bara ha två switchar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ok så länge man själv är nöjd. Själv älskar jag att ratta fram och ha mycket möjligheter och gillar man det är det lätt att växa ur en tonelab. Men vet man med att man inte är mycket för att skruva till och bara vill köra, ja då kan den vara rätt för en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag orkar helt enkelt inte komma med ett inlägg till precis efter dig 😄 Varför är det alltid vi två? 😉

Säg det... 🙂 Och nu har jag dessutom knappt skrivit här på flera veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...