Jump to content
Annons

Racka gammal BBC kompressor?


TimB

Recommended Posts

Hallå!

Köpte nyss en kompressor som kommer från BBC en gång i tiden, vet inte riktigt var användningsområdet var men det var inte kompressorvärldens mest exakt enhet.

Den har kort och gott en stor röd ratt med fasta värden av 10-20-30-40dB 😛

Skulle vara kul att se vad den kan göra då den har en hel del trafos i sig och en konstruktion som jag inte riktigt fattat innerbörden av en då det är en enkanals-kompressor med en diodbrygga och dubbla

uppsättningar trafos på ingången men bara en in+utgång.

Det jag vet om den är att den kan ha kommit från en AM1/6 konsol för att jämna ut talnivåer, den går på +24, pin 5/6 är input, 9/10 ström, 13/14 output och den sista pinen (15) är jord

Nu när vi fått mitt babbel ur vägen som kommer frågan!

Har någon ett förslag på en person/firma jag kan kontakta för att få den rackad eller i alla fall ihopbyggd med transformator och allt och sätta i en låda själv för ett humant pris?

Bifogar lite bilder:

file0024vt.jpg

file0023r.jpg

file0026f.jpg

file0025to.jpg

Älskar förövrigt looken på den 😄

Tack på förhand

Redigerat av TimB
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej! Förstör den inte! Tänk på vad Yngvie har gjort mot massa fina strator! Du kommer ångra dig

Nu hänger jag inte med? 😛

Jag gör väll motsatsen då det inte finns så många BBC-bord att få tag på.....eller?

Jag vill helst racka den modulärt så man bara kan ta ut den, ska kolla med Bo 🙂

han har fixat några mikar åt mig och jag vet att han är duktig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...