Jump to content
Annons

Inställning på folk


Polder

Recommended Posts

Nej, men jag har en plugg som sitter i väggen. Bara att dra ur så blir allt tyst...

En sån måste jag skaffa mig!! Kanske lugnast för er också =) (så jag blir tyst alltså ... )

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Polder!

Håller helt med är 44 bast söker alt skälv på Google tycker det är slött av dagens ungdom faktiskt att ställa massa onödigt skit när det redan finns serverat.

Ursäkta Bäbisar.Jag har nog finkammat hela internet på info innan jag ställer en fråga.Men har nog missat ändå.det är stort skrämmande.man kan ju bli biten i rumpan.

Kanske fan vet jag.

Sök den finner sa alltid min Farfar!

mvh Hemmpe

Är det inte att göra det lite för lätt för sig att använda Google? Är man lite ambitiös programmerar man ju sin egen sökmotor istället för att använda en färdig. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, vi alla är olika. Vilket är bra!! Det är inte det jag säger. Att svara på vad för komponenter det finns i en kompressor eller vilken form ett vhs-band har är frågor som är berättigade. Men att ställa frågor rakt ut i vinden utan ens ange en liiiiten bit av vad man har testat hittills, vad man har att jobba med eller hur man tänker själv.

Själv har jag ofta råkat ut för att jag förstår saker så dåligt att jag inte ens vet hur jag ska fråga. Men om man frågar _någonting_, hur ogenomtänkt eller odetaljerat det än kan verka, så har man ändå oftast kommit en liten bit på vägen, och kan sen ställa nya frågor som så att säga närmar sig målet.

Som "Hur gör jag ett whooosh ljud" tex ... Är det så mycket begärt att beskriva lite vad man har testat innan? För oftast känns det för mig som att önskad svar skulle innebära att frågeställaren får levererad vad han vill utan en minsta ansträngning. (kanske inte det mest lysande exempel)

Har du några lysande exempel då? Varför ska man anstränga sig om det inte behövs? Själv brukar jag t ex när jag stöter på något slags problem eller undrar något slänga upp en fråga på lämpligt forum fortast möjligt. Sen gör jag antingen någonting annat en stund och ser om det dyker upp något svar under tiden. Är jag lite mer ivrig så börjar jag genast efter att ha postat inlägget börja googla på problemet/frågan. Ibland finner jag svaret innan någon svarat, ibland inte. Men grejen är ju att det när det gäller informationssökning sällan finns något självändamål i att lägga en massa tid på det, utan man vill ju bara ha fram informationen fortast möjligt.

Äh. Jag antar att jag har väl blivit gammal

Ja, fast man blir inte äldre än man gör sig. Men att gnälla på att "ungdomar" är bortskämda är ett typsikt ålderstecken.

och ungdomen är så bortskämda med all info så det inte vet själva ens.

Det är väl de flesta? Du använder väl t ex Google fast vi fortfarande har gott om hederliga bibliotek kvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...