Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tänkte köpa någon enkel trum-pad för att spela in trummor mha ez-drummer. båda dessa funkar till det vad jag har lyckats läsa mig till.

Har dock läst att det är mycket problem med controlpaden och att det är därför denna inte längre säljs. fel som att man tappar miditoner när man slår på två plattor samtidigt eller glappande plattor. eftersom performancepaden fortfarande säljs borde ju denna inte ha dessa fel. däremot betalar jag ju pengar i onödan för de inbyggda ljuden som jag dessutom läst skall vara kassa.

Jag har möjlighet att köpa en begagnad controlpad av en kompis kusin, men detkanske är värt att lägga extrapengarna på performancepaden ändå?

ni får jättegärna skriva vilken ni föredrar och gärna lite erfarenheter av speciellt performancepaden då det inte finns lika mycket om den på nätet.

tack på förhand.

Annons
Postat

Ptja - jag har Alesis Control pad (den utan inbyggda ljud) och den fyllde sitt syfte fullt tillräckligt

enligt förväntingar när det gällde att trigga just EZ-drummer e.d.

http://www.alesis.com/controlpad

Om du ändå ska trigga trumsamplingar

som EZ i det här fallet ser jag inte vad du tjänar på att köpa en performance pad med inbyggda ljud.

Du vill bara kunna skicka MIDI-signaler vad jag förstår?

Nu använder jag inte Alesis längre, utan det var vid behov då vi repade "hemma hos". Nu repar vi hos mig i stället 😑 .

Som när jag lär uppgradera mitt digitala Yamaha till ROland TD-12 e.d. Skiter fullständigt i de inbyggda ljuden

då jag ändå kommer att trigga Superior eller AD.

Postat

Ptja - jag har Alesis Control pad (den utan inbyggda ljud) och den fyllde sitt syfte fullt tillräckligt

enligt förväntingar när det gällde att trigga just EZ-drummer e.d.

jo precis. ska ju bara trigga med den. tänkte bara på de problemen många verkar ha med controllpaden kanske är åtgärdade på performancepaden. men man kanske skulle köra på controllpaden då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.