Eelias (oregistrerad) Postat 1 juni 2011 Postat 1 juni 2011 (redigerat) Hej! Tänkte idag ta fram min Hercules RMX och mixa lite, jag fixade att sätta upp allt i traktor men jag kan inte få cue soundet att fungera. Jag har ställt in så att jag använder ljudkortet från Hercules:en och i Output routing har jag Output monitor på 3 och 4 och master på 1 och 2. Sedan har jag headsetet ikopplat i Hercules:en och högtalarna genom RCA kabel till 1 och 2 bak på mixern. Ändån får jag ljud i både högtalarna och headsetet, även om jag trycker på "cue select". Däremot låter det som att cue:en kommer, men liksom i bakgrunden i alla högtalarna. Så ljudet kommer i alla utgångar hela tiden även om det är inställt annorlunda... Känns som jag har testat allting och efter två timmars googlande vänder jag mig hit! 🙂 EDIT: Efter lite närmare koll tror jag att det är så att jag hör master utgången i min monitor utgång... Konstigt. EDIT: Goda nyheter, jag fixade det genom att dra ner "mix" hjulet som är till höger i traktor layouten. Ledsen över en onödig tråd... Redigerat 1 juni 2011 av Eelias
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.