Jump to content
Annons

Terratec ?


Albert.D

Recommended Posts

Hej !

Är ny här på detta eminenta forum... och jag postade visst mitt tidigare inlägg i fel tråd sorry...:-)

Jag undrar om någon eller några har erfarenhet av terratec´s ljud kort.

Har sneglat på Terratec´s phase 88 rack modul med 24bit/96khz 8 kanaler in och 8 ut samt 2 midi ingångar mm mm.

Är detta ett bra köp eller. Har fått ett pris på 2500 för den inspelningsenheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har använt Terratec 88D under flera år, i olika system, och tycker det funkat bra. Stabilt och störningsfritt. Kanske ska säga at 88D bara har digitala utgångar så jag har ingen erfarenhet av Terratecs AD/DA-omvandling.

Men jag ger drivrutiner och stabilitet väl godkänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft EWS88MT i 3-4 år och det funkar alldeles utmärkt. Vad som är bra är att du kan ha 4 kort sammankopplade och det finns nya för 2 eller 8 mickingångar med preamp i rack. Har aldrig haft problem men det är ju också ett gediget tyskt märke som är bland de största i Tyskland.

Så system med 32 in / ut kan du ha blandat med analoga o digitala även till ADAT samt synk kort för perfekt timing.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...