Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej !

Är ny här på detta eminenta forum... och jag postade visst mitt tidigare inlägg i fel tråd sorry...:-)

Jag undrar om någon eller några har erfarenhet av terratec´s ljud kort.

Har sneglat på Terratec´s phase 88 rack modul med 24bit/96khz 8 kanaler in och 8 ut samt 2 midi ingångar mm mm.

Är detta ett bra köp eller. Har fått ett pris på 2500 för den inspelningsenheten.

Annons
Posted

Jag har använt Terratec 88D under flera år, i olika system, och tycker det funkat bra. Stabilt och störningsfritt. Kanske ska säga at 88D bara har digitala utgångar så jag har ingen erfarenhet av Terratecs AD/DA-omvandling.

Men jag ger drivrutiner och stabilitet väl godkänt.

Posted (edited)

OK...

Tack för era åsikter, det är bra fungerande prylar då i alla fall.

Intressant... Mats jag skall givetvis vänta in artikeln om kortet.

Edited by Albert.D
Posted

Har haft EWS88MT i 3-4 år och det funkar alldeles utmärkt. Vad som är bra är att du kan ha 4 kort sammankopplade och det finns nya för 2 eller 8 mickingångar med preamp i rack. Har aldrig haft problem men det är ju också ett gediget tyskt märke som är bland de största i Tyskland.

Så system med 32 in / ut kan du ha blandat med analoga o digitala även till ADAT samt synk kort för perfekt timing.