Jump to content
Annons

Bygge av hemmastudio


yonaz666

Recommended Posts

Hejsan!

Nu va de tÀnkt sÄ att jag skulle bygga mig en liten hemmastudio som fÄr kosta runt 10-15 lakan. Men jag Àr vÀldigt lost i hela denna djungeln av studiomonitorer och ljudkort etc. Jag har en EMU tracker pre som kanske inte va de bÀsta köpet jag gjort dÄ de inte riktigt vill funka med Windows 7. Jag anvÀnder Cubase SX3 och vill gÀrna ha en mixer som interagerar(?) med Cubase, alltsÄ nÀr jag drar i en regeln sÄ Àndras regeln i Cubase. gÀrna en mixer dÀr jag kan spela in kick, virvel, HH, 4toms, 2OH och kanske 1-2 rumsmickar med.

Den datorn jag har:

intel core duo 2 3.00 GHz

Nvidia GeForce 8800GTX (detta kanske inte Àr sÄ viktigt vilket grafikkort man har men har vad vet jag)

2gig ram

ge mig tips pĂ„ vad jag ska köpa för att fĂ„ en fin liten hemmastudio 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

En controller med motoriserade reglar alltsÄ. Rekommenderar M-Audio ProjectMix I/O (controller och ljudkort i ett). Grymt kompetent för lite pengar.

Skadar inte att utöka RAM-minnet heller... Kommer förmodligen bli segt annars.

Monitorer vÀljer du bÀst sjÀlv. GÄ till en musikaffÀr och lyssna. Men ska jag rekommendera nÄt Àven dÀr sÄ blir det Alesis M1 active 520. De vann nÀr jag gjorde A/B-test med "billigare" monitorer.

http://www.thomann.de/se/maudio_projectmix_iopro_tools_mp.htm

http://www.thomann.de/se/alesis_m1_active_520.htm?sid=e8e53d51319adc757cd8825da94f15ac

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men jag Àr vÀldigt lost i hela denna djungeln av studiomonitorer och ljudkort etc.

...

ge mig tips pĂ„ vad jag ska köpa för att fĂ„ en fin liten hemmastudio 🙂

Det finns hundratals trÄdar i forumet dÀr samtliga kategorier diskuteras. Sök (med Google) i forumet sÄ hittar du tonvis med lÀsning.

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

En controller med motoriserade reglar alltsÄ. Rekommenderar M-Audio ProjectMix I/O (controller och ljudkort i ett). Grymt kompetent för lite pengar.

+1 pÄ den..., Projectmix Àr grym för pengarna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...