Jump to content
Annons

Fostex 5030

Recommended Posts

Annons
Postat

Det står väl ganska tydligt i manualen...? 😉

Det är inte en preamp, utan en burk som omvandlar mellan balanserad +4dB och obalanserad -10dB nivå. Användbart om man har blandat "proffsprylar" och "konsumentprylar" i riggen, men annars fyller den ingen funktion.

MBerger (oregistrerad)
Postat
  On 2011-04-20 at 16:53 sa Claes:

Det står väl ganska tydligt i manualen...? 😉

Det är inte en preamp, utan en burk som omvandlar mellan balanserad +4dB och obalanserad -10dB nivå. Användbart om man har blandat "proffsprylar" och "konsumentprylar" i riggen, men annars fyller den ingen funktion.

OK. Går det att använda den som Reamp? Reampa DI-gitarr genom att skicka signal från mixerbordet till XLR-ingången och ut från RCA med en RCA/phono adapter till en amp?

Kanske en dum fråga, men jag är inte så smart... 🙂

Postat

Hallå! Har lite svårt att kolla manualen från min iPhone i Thai. Men i min värld är en linje förstärkare något man kan behöva för att transportera signaler långa vägar. Som typ från en studio till en annan då det är flera hundra meter mellan dom, dvs att inte förlora signal. Men som sagt, det är i min värld.

Kolin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.