MBerger (oregistrerad) Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Hittade en Fostex 5030 "line amplifier" i våran studio/replokal. Vad kan jag använda denna till? Fungerar den som micpreamp? Eller kanske jag kan använda den för att reaampa lajnad gitarr/bas? Någon som vet? Här är manualen: http://www.fostexinternational.com/docs/downloads/pdfs/5030_om.pdf
Claes Holmerup Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Det står väl ganska tydligt i manualen...? 😉 Det är inte en preamp, utan en burk som omvandlar mellan balanserad +4dB och obalanserad -10dB nivå. Användbart om man har blandat "proffsprylar" och "konsumentprylar" i riggen, men annars fyller den ingen funktion.
MBerger (oregistrerad) Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 On 2011-04-20 at 16:53 sa Claes: Det står väl ganska tydligt i manualen...? 😉 Det är inte en preamp, utan en burk som omvandlar mellan balanserad +4dB och obalanserad -10dB nivå. Användbart om man har blandat "proffsprylar" och "konsumentprylar" i riggen, men annars fyller den ingen funktion. OK. Går det att använda den som Reamp? Reampa DI-gitarr genom att skicka signal från mixerbordet till XLR-ingången och ut från RCA med en RCA/phono adapter till en amp? Kanske en dum fråga, men jag är inte så smart... 🙂
kolin Postat 26 april 2011 Postat 26 april 2011 Hallå! Har lite svårt att kolla manualen från min iPhone i Thai. Men i min värld är en linje förstärkare något man kan behöva för att transportera signaler långa vägar. Som typ från en studio till en annan då det är flera hundra meter mellan dom, dvs att inte förlora signal. Men som sagt, det är i min värld. Kolin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.