Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har äntligen lyckats skrapa ihop pengarna till en enkel liten hemmastudio, men har troligtvis det viktigaste inköpet kvar: Datorn.

Jag har lite erfarenhet och stor förkärlek till Logic, men inte pengar nog till en Imac.

Är det värt att investera i en Mac Mini? Klarar den att driva Logic utan problem?

Är det kanske bättre att ignorera förkärleken och skaffa mig en PC - lära mig ett annat program?

Ge mig tips, snälla!

Jag vill börja spela in!

Tack på förhand! 🙂

Annons
Postat

Prestandamässigt är den rätt lik MacBook och den förra generationen av MacBook Pro, så visst klarar den att driva Logic. Det handlar mest om att ha åtminstone 4 GB RAM i maskinen. Varianten med 2 GB är lite snål.

Jag skulle vänta med att köpa en Mac Mini. Det väntas ny modell snart.

Postat

Kommer funka hur bra som helst! Min iMac C2D 2.66GHz från 2008 lirar fortfarande utan några som helst problem och den är ungefär likgiltig prestandamässigt. Tänkte du köpa nu så kan jag rekommendera dig att vänta om du kan då de som "vet" säger att den är nära en uppdatering.

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_mini

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.