Jump to content
Annons

Hjälp med synpunkter ang. mix.


LIIKET

Recommended Posts

Hej. Jag sitter här och måste bli klar med en mix till imorgon. Problemet är att jag har världens sämsta lyssningssituation här och kan inte riktigt bedöma något riktigt bra. Jag vore tacksam om någon ville lyssna och slänga en kommentar angående mix.

http://dl.dropbox.com/u/14938577/thesea%20mix02%20-%20Output%20-%20Stereo%20Out.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En sak jag tänker på är att rösten känns aningen låg, märks framförallt när dubbarna försvinner.

Har bara hunnit snabblyssna men i övrigt tycker jag att det låter schysst, bra tryck i gitarrerna 🙂

Edit: Efter två lyssningar: Volymen på rösten/rösterna är stundtals bra men varierar lite väl mycket när dubbarna försvinner? Ex 1:24 vs 1:29!

Redigerat av Fredrix
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för din lyssning! Jag har bara satt grundnivåer än så länge. Ska ta mig i kragen och automatisera sången snart.

Hur är det med bas/lågmid? Jag har verkligen jättesvårt att höra då jag sitter i ett litet rum med akustik under all kritik (allt mullrar och lever fan här) + ett par skitmonitorer. Jag tycker mig höra någon stickig frekvens i diskanten i gitarrerna också. Synpunkter, någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Överlag så kan du dra upp OH och Ambience på trummorna.

Virvel låter gött men kan nog vässas lite.

Gurorna kan få lite mer bottendrag.

Basen mår nog bra av lite mer knorr så den får komma ut lite mer i mixen!

Över lag så tycker jag att mixen låter lite snällt.

Det är bra musik som fasen och borde vara lite hårdare med tanke genren!?

Är nog smaksak det där i och för sig.

Skön musik dock!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker sången är för stark. Dra ner sången så får du upplevs musiken starkare. Och let´s face it, det är ändå ingen som hör vad han sjunger. 🙂 Annars kan jag känna att gitarrerna skulle kunna kännas bredare. Du kanske ska testa att ta ihop panoreringen på trummorna lite så gitarrerna känns som att de ligger längre utåt kanterna. Basen skulle må bra av att skitas till lite och kanske hitta lite mer "kärna" i ljudet. Kanske lite, lite rum på gitarrerna eller en liten studs så att de känns lite större... Det är nånting med mixen som känns som att låten spelas i ett något för litet rum.

Detta är dock bara lite tankar om vad jag skulle fifflat med. Jag tycker mixen låter riktigt bra och bas/lågmid beter sig som det ska. 🙂 Ska jag välja en sak att ordna så är det mixa ner sången. Lycka till och bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...