Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenamors!

Sitter här och mixar lite och för att trummorna ska låta likadant på varje låt tänkte jag det var en bra ide att kopiera hela mixern och klistra in den i de andra projekten. Detta fungerar utmärkt förutom att när jag klistrar in så försvinner de här två kanalerna "Master" och "Output". Jag blir inte riktigt klok på varför den gör så, finns det någon bright person som vet lösningen? Jag använder "Copy Audio Configuration" och "Paste Audio Configuration" under Options menyn i mixern för att kopiera hela rasket!

Vänliga hälsningar

Annons
Postat

Har inget svar på din fråga men ett annat sätt som jag brukar använda mig av är att spara channelstripinställningarna som ett preset som sedan bara är att ladda in på den kanal man vill 🙂

Postat (redigerat)

Ja de är en lösning, men lat som man är tänkte jag slippa göra det för varje spår. Sedan får den inte med regelnivåer och sends vilket är rätt irriterande.

Det hade ju funkat om man bara kunde lägga till Master och Output tracksen igen, men hur fasen gör man det när dom är borta?

Redigerat av henk2055
Postat
men hur fasen gör man det när dom är borta?

Gå in i Enviroment.

Markera en kanal och kopiera den.

Välj den nya kanalen och i inspector fönstret ( Vänster sidan ) på Channel ställer du den till Output 1-2

Sedan samma prodecur för master kanalen.

Postat

Gå in i Enviroment.

Markera en kanal och kopiera den.

Välj den nya kanalen och i inspector fönstret ( Vänster sidan ) på Channel ställer du den till Output 1-2

Sedan samma prodecur för master kanalen.

ah tack. Kom precis på att det fungerar även att bara skapa ett nytt audiospår så kommer master och output tillbaks.

Problemet löst!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.