oioioi Postat 21 mars 2011 Postat 21 mars 2011 Jag behöver konvertera några uråldriga inscannade bilder från macinstosh pict-format (anno 1994), på min nuvarande Windows-dator. Jag har på måfå försökt konvertera mha olika program, men det går inte alls... Någon som vet hur man gör?
oioioi Postat 21 mars 2011 Trådstartare Postat 21 mars 2011 Photoshop borde klara biffen Det trodde jag med, men jag får med min gamla Photoshop 6.0 följande fel: Det gick inte att öppna filen därför PICT-bilden är alltför komplex för att öppnas på denna dator Photoshop Windows stöder endast rasterade PICT-filer.
Linus Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Har för mig att det går att öppna PICT i Quicktime, och där spara om till TIFF eller BMP eller något. Annars får du dropboxa över bilderna så kanske jag kan hjälpa dig spara om dem.
oioioi Postat 22 mars 2011 Trådstartare Postat 22 mars 2011 Min Quicktime kan inte konvertera filen, dock verkar det som att pro-versionen av quicktime skulle kunna. Linus, du har PM.
Linus Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Märkligt, jag öppnade filen jag fick i både Förhandsvisning och Quicktime på Macen men det renderades bara en svartruta. Däremot när jag använde QuickLook direkt i Finder kunde jag se bilden så jag visste att filen fungerade. Image Tricks öppnade och konverterade filen iaf. Jag skickar bilden i ditt PM.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.